Brev:
Rytme - 3 mdr.
14. august 2016
Alder:
2 mdr.
Rytme - 3 mdr.
Kære Helen
Om 2,5 uger bliver lillesøster 3 mdr. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre lidt omkring hvad jeg kan forvente af en baby på 3 mdr. og hvordan jeg begynder at skabe nogen rutiner og rytmer.
Vi arbejder allerede lidt nu på 3 lure om dagen. Det eneste som har været fast den sidste uges tid er at hun bliver lagt til natten mellem kl. 20-21 og sover i et stræk til mellem kl. 4.30-5.30. Derefter kan hun nogen gange sover videre til kl. 7 og andre gange så er hun meget frisk der og sover måske først videre over hos mig efter 40-1 time. Så dagene starter på ret forskellige tidspunkter.
Vi putter hende altid i barnevognen om dagen og putter hende i voksipose, da vi har fundet ud af at det lige nu fungere bedst. Vi har haft meget svært ved søvn om dagen. Vi vågner fortsat næsten hver gang efter 40 min hvor vi forsøger at forlænge luren ved at trille en kort tur og så stille barnevognen igen.
Vi ligger hende til formiddagslur et sted mellem kl. 8.15-9.30 og håber hun sover to timer her med hjælp.
Når der er gået 1-1,5 kan hun virke træt igen og vi putter så til middagsluren et sted mellem kl. 12-13, hvis hun har sovet de to timer. Vi satser på hun igen her med hjælp sover to timer.
Herfra bliver søvnen rigtig svær. Hun bliver træt igen med samme interval 1-1,5-2 timer men er stort set ikke til at lægge til at sove på det tidspunkt og vi forventer faktisk kun en kort lur her. Jeg kan ikke gå med barnevognen her da jeg også har storesøster hjemme der. Vores eftermiddage og aftener er derfor svære.
Hun får flaske ca. hver tredje time om dagen og lidt oftere eftermiddag/aften. Hun får tilbudt 200 ml hver gang og spiser det for det meste hvis der er gået 3 timer mellem ellers så levner hun.
Alle hendes lurer er med hjælp ellers så sover hun kun 40 min af gangen og tit bliver det kun 40 min. Det er bare ikke godt, da hun så ikke er frisk til at være oppe.
Har du nogen input til det vi gør eller forslag og kan jeg forvente en rytme eller lave en rytme snart?