Rytme - 3 mdr.

14. august 2016

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Rytme - 3 mdr.

Kære Helen

Om 2,5 uger bliver lillesøster 3 mdr. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre lidt omkring hvad jeg kan forvente af en baby på 3 mdr. og hvordan jeg begynder at skabe nogen rutiner og rytmer.

Vi arbejder allerede lidt nu på 3 lure om dagen. Det eneste som har været fast den sidste uges tid er at hun bliver lagt til natten mellem kl. 20-21 og sover i et stræk til mellem kl. 4.30-5.30. Derefter kan hun nogen gange sover videre til kl. 7 og andre gange så er hun meget frisk der og sover måske først videre over hos mig efter 40-1 time. Så dagene starter på ret forskellige tidspunkter.

Vi putter hende altid i barnevognen om dagen og putter hende i voksipose, da vi har fundet ud af at det lige nu fungere bedst. Vi har haft meget svært ved søvn om dagen. Vi vågner fortsat næsten hver gang efter 40 min hvor vi forsøger at forlænge luren ved at trille en kort tur og så stille barnevognen igen.

Vi ligger hende til formiddagslur et sted mellem kl. 8.15-9.30 og håber hun sover to ...

Annonce

... timer her med hjælp.

Når der er gået 1-1,5 kan hun virke træt igen og vi putter så til middagsluren et sted mellem kl. 12-13, hvis hun har sovet de to timer. Vi satser på hun igen her med hjælp sover to timer.

Herfra bliver søvnen rigtig svær. Hun bliver træt igen med samme interval 1-1,5-2 timer men er stort set ikke til at lægge til at sove på det tidspunkt og vi forventer faktisk kun en kort lur her. Jeg kan ikke gå med barnevognen her da jeg også har storesøster hjemme der. Vores eftermiddage og aftener er derfor svære.

Hun får flaske ca. hver tredje time om dagen og lidt oftere eftermiddag/aften. Hun får tilbudt 200 ml hver gang og spiser det for det meste hvis der er gået 3 timer mellem ellers så levner hun.

Alle hendes lurer er med hjælp ellers så sover hun kun 40 min af gangen og tit bliver det kun 40 min. Det er bare ikke godt, da hun så ikke er frisk til at være oppe.

Har du nogen input til det vi gør eller forslag og kan jeg forvente en rytme eller lave en rytme snart?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!