Brev:
Stop af natamning - 11 mdr.
2. august 2016
Alder:
11 mdr.
Stop af natamning - 11 mdr.
Kære Helen.
Du har tidligere rådet mig til at trappe stille og roligt ud af natteamning. Min kæreste og jeg har flere gange haft planlagt, at vi skulle tage nogle dage, hvor jeg sov på sofaen, så han kunne tage over, når vores søn vågner (han sover i sin egen seng i vores soveværelse) for at vænne ham fra at amme om natten. Men hver gang vi har haft tænkt os at gøre det, er vi blevet ramt af sygdom, ellers vores søn har fået tænder, hvilket påvirker ham meget.
For to dage siden blev vores søn passet af min veninde, da vi skulle til fest. Hun gav ham flaske (200ml mme), puttede ham uden problemer og sov i samme rum som ham, mens min kæreste og jeg sov i stuen. Han sov fra kl 20.30-5.30 uden mælk - jeg ammede ham, da han vågnede om morgenen.
Jeg håbede så, at det samme ville gentage natten efter, hvor jeg igen sov i samme rum som ham. Men han blev ammet kl 20, og vågnede og ville ammes igen kl 22.30,
Kl 02 og kl 5.
Mit spørgsmål går nu på, om jeg bør tage nogle nætter på sofaen for at vænne ham fra det? (Det virker måske som om, han sov bedre, da han ikke kunne lugte min mælk). Men sagen er, at han i dag også starter i dagpleje og jeg er i tvivl, om det er for meget for ham på en gang?
Han bliver 1 år om tre uger, så jeg tænker, at det er for meget, at han bliver ammet tre, nogle gange fire, gange fra aften til morgen.
Han bliver slet ikke ammet om dagen og han spiser rigtig godt. Jeg har i en måned eller mere forsøgt at give ham brystet kort for at lirke det ud af hans mund, så han kun ammer kortvarigt. Det har virket, da han ikke ammer så længe om natten og falder i søvn efterfølgende, men han vågner stadig om natten. Desuden har jeg også snart brug for sammenhængende søvn ;).
Hvad vil du råde mig til?
Tak for en fantastisk brevkasse.
Kærlig hilsen
en fortvivlet mor