Vi prøver og prøver - 8 uger

11. juli 2016

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vi prøver og prøver - 8 uger

Hej Helen

Jeg synes vi prøver og prøver...

En typisk dag kan gå fra han vågner 6-7 stykker, skriger men kan trøstes og ligges til, spiser får ren ble og er bliver i godt humør. Jeg vasker ham og vi hygger. Ca 1 time efter er han ved at være træt. Skifter ble, svøber og her starter balladen når jeg tilbyder brystet. Han bliver noget så gal. Men det er selvfølgelig også maks 1,5 time siden han har fået mad. Nogen gange er det lykkedes mig at 'snyde' noget i ham når han halv sover andre gange må jeg lade ham falde i søvn uden.

Han sover selvfølgelig ikke længe og derfor er han sulten når han vågner. Der kan jeg for det meste godt ligge ham til, men af og til ...

Annonce

... bliver han også hys her. Og sådan kan dagen gå. Hvor det bare bliver en ond spiral med at han ikke vil spise og kun sover kortvarigt. Han har små perioder om dagen hvor han er glad men synes også han er meget ked af det. Det er mor også ved at være. Synes vi bruger så meget 'negativ spildtid' sammen på at slås om at sove og spise og det gør mig så ked.

Har prøvet at gå med barnevogn også på fuld mave men vågner efter en halv time hver gang. Prøvet at gå med bæresele men vågner når jeg tager ham ud efter en halv times tid.

Det eneste der lykkedes er at have ham på min mave og sove. Hvilket er ok bare ikke alle lure i løbet af dagen

Med venlig hilsen
Majbritt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder