Søvn om dagen - 8 uger

4. juli 2016

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Søvn om dagen - 8 uger

Hej.

Jeg har en dejlig søn på 8 uger som jeg ammer.

Min udfordring er primært om dagen. Han vågner, bliver ammet, efter små 20 min (lidt forskelligt) kommer han af med afføring og bliver skiftet. Han er nu en glad dreng og ca 1 time efter han har spist bliver han træt, og skal puttes.

Her kan udfordringen starte han falder i søvn oftes ved mig, (for han græder hysterisk når jeg ligger ham) jeg prøver at ligge ham og der går 5-30 og så vågner han og er ked af det. Når han vågner og jeg tager ham op så falder han oftest hurtigt i søvn ved mig. Beholder jeg ham ved mig sover han mellem en halv og halvanden time mere. Hvis jeg prøver at blive ved med at putte ham i barnevogn/vugge/sofa så vågner han hurtigt igen og er pjevset.

Har læst et andet sted at du skriver de kan ammes for at falde til ro og det passer godt på ham, men når han bliver skiftet så vågner han op. Har prøvet at svøbe ham derefter (han vil ikke have brystet når han ikke er sulten) så ved ikke hvordan jeg skal få det vendt. Så ikke alle lure i løbet ...

Annonce

... af dagen foregår på min mave eller forventer jeg for meget af ham? Han er så træt og flere dage bliver det bare en ond cirkel. Hvor han aldrig er rigtig udhvilet.

Om natten er der i det store hele ikke problemer, der ligger han i en babynest ved siden af mig, vågner ca hver 2-3 time bliver ammet, skiftet ved behov og falder i søvn, nogen gange skal jeg lige holde ham i hånden for at finde ro. Så max 15 efter han er lagt sover vi begge igen.

Min drøm er han kunne sove sine lure i dagtiden i barnevognen eller i vuggen. Men han skal bare kunne mærke mig og det synes jeg er opslidende. Da det jo er hele døgnet rundt. Det samme om aftenen skal jeg sidde ved siden af ham. Vil gerne nå lidt andet eller kunne tage ham med ud til andre. Vi har bæresele, og der falder han altid meget hurtigt til ro, men igen, når vi ligger ham fra os sover han ikke længe.

Hvordan kan jeg "lære" ham at sove uden mig? Eller forventer jeg for meget af ham og det tilfælde hvornår kan jeg så forvente han kan sove selv?

Med venlig hilsen
Majbritt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor