Brev:
Søvn om dagen - 8 uger
4. juli 2016
Alder:
2 mdr.
Søvn om dagen - 8 uger
Hej.
Jeg har en dejlig søn på 8 uger som jeg ammer.
Min udfordring er primært om dagen. Han vågner, bliver ammet, efter små 20 min (lidt forskelligt) kommer han af med afføring og bliver skiftet. Han er nu en glad dreng og ca 1 time efter han har spist bliver han træt, og skal puttes.
Her kan udfordringen starte han falder i søvn oftes ved mig, (for han græder hysterisk når jeg ligger ham) jeg prøver at ligge ham og der går 5-30 og så vågner han og er ked af det. Når han vågner og jeg tager ham op så falder han oftest hurtigt i søvn ved mig. Beholder jeg ham ved mig sover han mellem en halv og halvanden time mere. Hvis jeg prøver at blive ved med at putte ham i barnevogn/vugge/sofa så vågner han hurtigt igen og er pjevset.
Har læst et andet sted at du skriver de kan ammes for at falde til ro og det passer godt på ham, men når han bliver skiftet så vågner han op. Har prøvet at svøbe ham derefter (han vil ikke have brystet når han ikke er sulten) så ved ikke hvordan jeg skal få det vendt. Så ikke alle lure i løbet af dagen foregår på min mave eller forventer jeg for meget af ham? Han er så træt og flere dage bliver det bare en ond cirkel. Hvor han aldrig er rigtig udhvilet.
Om natten er der i det store hele ikke problemer, der ligger han i en babynest ved siden af mig, vågner ca hver 2-3 time bliver ammet, skiftet ved behov og falder i søvn, nogen gange skal jeg lige holde ham i hånden for at finde ro. Så max 15 efter han er lagt sover vi begge igen.
Min drøm er han kunne sove sine lure i dagtiden i barnevognen eller i vuggen. Men han skal bare kunne mærke mig og det synes jeg er opslidende. Da det jo er hele døgnet rundt. Det samme om aftenen skal jeg sidde ved siden af ham. Vil gerne nå lidt andet eller kunne tage ham med ud til andre. Vi har bæresele, og der falder han altid meget hurtigt til ro, men igen, når vi ligger ham fra os sover han ikke længe.
Hvordan kan jeg "lære" ham at sove uden mig? Eller forventer jeg for meget af ham og det tilfælde hvornår kan jeg så forvente han kan sove selv?
Med venlig hilsen
Majbritt