Sover kun en time af gangen

30. juni 2016

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Sover kun en time af gangen

Hej Helen.

Jeg skriver til dig ang min datter sia på 1år.

Indtil hun var 3 måneder sov hun godt om natten. Hun vågnede 1-2 gange og fik mad og sov vidre. Men lige pludseligt omkring 3 måneders alderen, skete der noget med hendes søvn. Hun begyndte at vågne hver eneste time om natten. Hun grad indtil hun fik sin flaske. Hun suttede på flasken 5 min ca også sov hun vidre. Også vågnede hun en time efter, og sådan kørte det hele natten. Og det gør det stadig ! :(

Det er intet problem og putte hende i seng om aften. Hun får sin aften flaske også sover hun, ellers ligger hun og snakker lidt også falder hun selv i søvn. Men når hun så vågner er hun helt hysterisk indtil hun ...

Annonce

... får sin flaske med mælk (har prøvet med kun vand, det gjorde hende endnu mere sur) når jeg giver hende sutten, kaster hun den væk.

Vi spiser aftens mad kl 19, og hun kommer i seng kl 20, med en godnat flaske. Så hun burde ikke være sulten..

Hun går i dagpleje og hun vågner fra sin middags lur ved 14-15 tiden og sover ikke mere efter der, før hun skal i seng.

Jeg har haft hende til zoneterapi, kranio sakral, fysioterapeut og kiropraktor og intet har hjulpet det mindste.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at sove mere end en time ad gangen, jeg er smadret i min krop og mit hoved af at stort set ikke få noget søvn om natten.

Hilsen Sabrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder