Brev:
Korte og lange lure
10. juni 2016
Alder:
5 mdr.
Korte og lange lure
Hej Helen
Jeg vil lige starte med at sige at jeg har flere af dine bøger, bl.a. Børn & mad og børn & søvn og bruger dem flittigt! Men har nogle spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på nogen steder, så jeg håber du kan svare.
Min søn er 5 måneder og sover faktisk rigtig fint, men jeg synes at hans rytme er lidt skæv:
- Mellem Kl. 6-7 vågner og står op
- Ca. Kl. 9 puttes til første lur, som varer ca. 45 min.
- Ca. Kl. 11 grød/mos
- Ca. Kl. 12 puttes til middagslur, som varer ca. 30 min.
- Ca. Kl. 15 puttes til eftermiddagslur, som varer ca. 2 timer.
- Mellem 19-20 puttes til natten, hvor han sover til næste morgen, selvfølgelig afbrudt af amning.
Som sagt er selve hans søvn meget fin, men synes bare at jeg ofte hører at den lange lur skal ligge ved middagstid. Når han vågner fra middagsluren efter den halve time prøver jeg alt hvad jeg kan for at få han til at sove videre, men han ligger bare og smiler og snakker så det er helt umuligt. Er der nogle ting jeg kan gøre for at flytte den lange lur til middagstid? Det er egentlig ikke fordi at det generer mig eller ham, men jeg tænker bare at det ikke er så smart i forhold til at han snart naturligt skal til at springe eftermiddagsluren over, hvordan tror du det vil fungere?
Hvor længe skal man forvente at en baby på 5 måneder ca. Kan være vågen i mellem sine lure ?
På forhånd tak for hjælpen
Mange hilsner
Marie