Vil have bryst hele natten

10. juni 2016

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vil have bryst hele natten

Hej Helen.

Jeg har prøvet at følge de råd du har givet mig. Men synes bare det går mere og mere ned af bakke med hensyn til søvnen. Han har virkelig virkelig svær ved at finde ro og sove.

DAGEN,
Der ammer jeg ham inden han skal ud og sove, tager ham fra brystet lige inden han falder i søvn så han registrerer at han bliver lagt i barnevognen.

Efter en time vågner han og græder og jeg har ikke mulighed for at få ham til ro medmindre jeg tager ham op og vugger blidt. det falder han til ro ved og derefter ligger jeg ham igen.

AFTEN,
jeg skifter ham, siger godnat til far og hund, og derefter ammer jeg ham fra et bryst og tilbyder det andet men vil ikke have dette og ligger ham. her falder han ikke helt i søvn og vågner derefter og græder og jeg giver ham det andet bryst her for at sikre mig han har fået nok at spise.

Resten af natten til kl 06 vågner han hver halve time og vil have bryst. Jeg har prøvet ved at holde hånden på ham, give ham bamsen (Han tager ikke sut/vil ikke have sut mere siden han har fået de første tænder). han græder indtil han får brystet. Han spiser meget lidt, og jeg vikler brystet ...

Annonce

... ud af munden på ham, hvorefter han søger det igen, og dette bliver jeg ved med indtil han ikke gider brystet mere.

Hvad kan jeg gøre for at han ikke vil have mit bryst hele natten.

Jeg søger for han får rigelig at spise hele dagen, både bryst, flaske og grød. Men han virker ikke sulten idet han kun tager 30 ml af flaske.

Med hensyn til grød får han 1/2 dl. til middag. Han har lidt problemer med forstoppelse hvis han får for meget grød så det tager vi stille og roligt.

Han er blevet tjekket ved ørelæge, zoneterapeut og kiro praktor og intet er galt med ham.

Men jeg er ved at være meget træt og er ked af at jeg ikke har en smilende dreng mere fordi han er så træt.

Jeg har prøvet at ligge med ham i sengen, men det vil han slet ikke.

Hans dag ser ca sådanne ud

06.- 07 vågner
08-09 får bryst og tager første lur

sover fra ca. 1-2 timer og bliver tilbudt bryst når han står op, ikke altid han er sulten

11.30 får grød

13-14 får bryst inden anden lur

Sover her ca 1 time, sjældent 2 timer

16-17 får bryst, sover en lille lur på en halv - 1 time.

20-21 får bryst og sover

Hilsen mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre