Brev:
Manglende rytme - 4 mdr.
3. juni 2016
Alder:
4 mdr.
Manglende rytme - 4 mdr.
Kære Helen
Mange tak for dit svar:)
Det var meget brugbart, og vi har forsøgt at følge dine råd. Vi var til lægen med vores datter, men hun ville ikke undersøge hende nærmere, så vi endte med blot selv at opsøge en børnefysioterapeut. Han sagde, at hun havde nogle spændinger, men mest virkede stresset ovenpå en hård og hektisk start på livet. Vi var faktisk også kommet ind i en god rutine omkring at putte hende (uden gråd!) med fast ritual, ligesom vi godt kunne trække måltiderne lidt og dermed kom ned på 7-8 flasker i døgnet, men vi havde stadig ikke skyggen af rutine ift. sovetider og længde i løbet af dagen.
Nu er bøtten så vendt igen, og nu vil hun ikke rigtig spise, og hun er svær at få til at sove og græder meget i forbindelse med begge dele. Det er også blevet sværere for mig at time det, da hun før max var vågen i 1,5 time, men nu svinger det fra én til tre timer.
Jeg tænker, det måske er en kombination af varmen og tigerspring (hun er 16 uger, men 18 i gestationsalder), men er der noget, vi kan gøre for at nærme os de tre dagslure og mere faste sovetider? Hun virker jo selv, som om hun trives bedst, når der er mere rytme. Til info vågner hun mellem 6 og 7 og puttes mellem 20 og 21. Kan vi gøre de tider mere faste på en måde? (f. eks. ved at vække hende).
Mht. mad: Hun spiser som sagt ikke meget, men er i god stand, og jeg er begyndt at tilbyde hende lidt vand fra et lille bæger, hvilket hun er meget interesseret i, men spytter det meste ud. Hendes bleer er ikke synderligt tunge længere, og der er også væsentligt mindre afføring. Er det normalt, eller bør vi reagere her?
På forhånd mange tak:)