Brev:
Skriger og skriger om aftenen
2. juni 2016
Alder:
11 mdr.
Skriger og skriger om aftenen
Hej Helen
Jeg har en søn på godt 11 måneder, og en på 4 år - og om aftenen er jeg ved at blive drevet til vanvid.
Jeg kan simpelthen ikke få ham på 11 måneder til at falde til ro..... han skriger og skriger, laver flitsbue og er ked af det. Han er en stærk og kraftig lille fyr, så det er virkelig hårdt at holde ham. Det tager 1-2 timer at få ham til at sove om aftenen, så tit er den 21 inden han sover.
Han falder lidt til ro hvis jeg går rundt med ham, men det kan jeg jo ikke gøre en hel aften.
Siden han var 3.5 måneder har han haft væske på mellemøret, samt fået tænder jævnligt siden. Så vores nætter har været forfærdelige, for at sige det kort, i over 6 måneder. Han har fået lagt dræn og efter 1.5 måned havde det endelig en effekt.
Jeg er meget alene om pasningen af dem, men af og til kan far bedre få ham puttet.
For 1 måned siden startede han i vuggestue, og det er gået ok. De har ingen problemer med at få ham til at sove. Det er kun herhjemme og hovedsageligt om aftenen. For 3 uger siden stoppede jeg med at amme ham, og det er gået helt galt siden da.
Jeg stoppede fordi jeg havde overvejet det i noget tid, - det var meget begrænset hvor meget han spiste, han brugte det vist mest til at falde i søvn....... og så var der to aftener i træk hvor far puttede ham - og det gik uden problemer uden amning. Så blev vi enige om at det kunne være det skulle være så nemt..... - det skulle det ikke :0( - Stor fejl vi begik der.
Han vil ikke - og har aldrig villet - have sut, sutteflaske, sutteklud eller lign. - nogle gange vil han nulre lidt med en bamse, - men ikke meget. - Så jeg har ikke rigtig en erstatning til ham. Han har altid villet være meget hos mig, og han har ammet rigtig meget ved mig.
Men hvad gør jeg - jeg kan simpelthen snart ikke holde mere ud. Efter et halv år med max 2 timers søvn af gangen, er man temmelig slidt, og det er virkelig hjerteskærende at høre på hvor ked af det han er om aftenen.
Jeg føler mig som en utilstrækkelig mor.... Er det mig der er noget galt med? Hvad gør jeg forkert? Løber han om hjørner med mig? Tankerne flyver rundt i hovedet på mig, og jo mere jeg læser om børn som ham jo mere forvirret bliver jeg....
Har du et godt råd til mig?
Hilsen den fortvivlede