Skriger og skriger om aftenen

2. juni 2016

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Skriger og skriger om aftenen

Hej Helen

Jeg har en søn på godt 11 måneder, og en på 4 år - og om aftenen er jeg ved at blive drevet til vanvid.

Jeg kan simpelthen ikke få ham på 11 måneder til at falde til ro..... han skriger og skriger, laver flitsbue og er ked af det. Han er en stærk og kraftig lille fyr, så det er virkelig hårdt at holde ham. Det tager 1-2 timer at få ham til at sove om aftenen, så tit er den 21 inden han sover.

Han falder lidt til ro hvis jeg går rundt med ham, men det kan jeg jo ikke gøre en hel aften.

Siden han var 3.5 måneder har han haft væske på mellemøret, samt fået tænder jævnligt siden. Så vores nætter har været forfærdelige, for at sige det kort, i over 6 måneder. Han har fået lagt dræn og efter 1.5 måned havde det endelig en effekt.
Jeg er meget alene om pasningen af dem, men af og til kan far bedre få ham puttet.

For 1 måned siden startede han i vuggestue, og det er gået ok. De har ingen problemer med at få ham til at sove. Det er kun herhjemme og hovedsageligt om aftenen. For 3 uger siden stoppede jeg med at amme ham, og det er gået helt galt siden da.

Jeg stoppede fordi jeg havde overvejet ...

Annonce

... det i noget tid, - det var meget begrænset hvor meget han spiste, han brugte det vist mest til at falde i søvn....... og så var der to aftener i træk hvor far puttede ham - og det gik uden problemer uden amning. Så blev vi enige om at det kunne være det skulle være så nemt..... - det skulle det ikke :0( - Stor fejl vi begik der.

Han vil ikke - og har aldrig villet - have sut, sutteflaske, sutteklud eller lign. - nogle gange vil han nulre lidt med en bamse, - men ikke meget. - Så jeg har ikke rigtig en erstatning til ham. Han har altid villet være meget hos mig, og han har ammet rigtig meget ved mig.

Men hvad gør jeg - jeg kan simpelthen snart ikke holde mere ud. Efter et halv år med max 2 timers søvn af gangen, er man temmelig slidt, og det er virkelig hjerteskærende at høre på hvor ked af det han er om aftenen.

Jeg føler mig som en utilstrækkelig mor.... Er det mig der er noget galt med? Hvad gør jeg forkert? Løber han om hjørner med mig? Tankerne flyver rundt i hovedet på mig, og jo mere jeg læser om børn som ham jo mere forvirret bliver jeg....

Har du et godt råd til mig?

Hilsen den fortvivlede

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder