Brev:
Dreng på 10,5 mdr. vågner ofte om natten
1. juni 2016
Alder:
10 mdr.
Dreng på 10,5 mdr. vågner ofte om natten
Hej Helen
Først og fremmest tak for en god brevkasse!
Min søn på 10,5 mdr. vågner rigtig tit om natten (ofte hver time frem til kl. 24 (fra kl. 20-21 når han bliver puttet). Han går endnu ikke i institution og sover ca. 11 timer hver nat - afbrudt af mange spisninger! Han bliver puttet ved brystet og falder i søvn der liggende i min seng. Når han sover, løfter jeg ham over i hans egen seng - nogle gange vågner han, idet han bliver lagt, og så er det forfra med at putte ham i min seng og løfte ham over.
Det samme sker om natten - her vågner han også ret tit (hver 2. time) og vil have brystet - det er det eneste, der får ham til at falde til ro - nogle gange vågner han også, når jeg vil lægge ham over i egen seng her, men dog sjældnere - men ofte ender det med, at han så sover ved siden af mig fra kl. 2 - hvilket giver mig ondt i ryggen.
Ganske sjældent lykkes det at berolige ham uden brystet - dog kun hvis han ligger oppe ved siden af mig. Men vågner han og græder i sin seng, så når han at køre helt op, før jeg kan berolige ham. Han presser sig væk fra mig, når jeg tager ham op og holder ham ind til mig for at trøste - det eneste der får ham til at falde til ro er brystet.
Det skal lige siges, at der tilsyneladende er kindtænder på vej - han savner, bider sig i fingrene og har helt hvide gummer. Han har haft mange opvågninger lige siden han blev født. Dog har det varieret hvor længe der er imellem. Men det længste han sover er 3 timer ad gangen, og det sker ikke så tit længere.
Om dagen putter jeg ham ved brystet til formiddagsluren - og her kan han uden problemer lægges over i egen seng. Dagsamningerne planlægger jeg at droppe nu her, så han vænnes fra dem inden jeg begynder på arbejde. Det er så planen, at han puttes i barnevogn i stedet.
Jeg begynder på arbejde om en måned og vil gerne have en bedre nattesøvn inden da - har du nogle gode råd? Han bruger desværre ikke sut, og det der med "at sætte noget i stedet for brystet" fx en nusseklud eller en finger - det giver han desværre ikke så meget for - det er kun brystet der duer.
På forhånd tak :-)