Brev:
Vi kæmper med søvn - 4 mdr.
19. maj 2016
Alder:
4 mdr.
Vi kæmper med søvn - 4 mdr.
Hej Helen,
jeg har en dreng på 4,5 mdr. som vejer 7 kg og er en meget aktiv dreng som elsker at følge med i alt hvad der sker.
vi kæmper rigtig meget med søvnen og har altid gjort det. både dag og nat.
Jeg var lige kommet ind i en god rytme om dagen hvor hans første lur kunne han sove 2,5 time anden lur 2 timer og sidste lur en halv time. Hvis han vågnede og ikke kunne komme videre i næste søvnfase kunne jeg vugge ham videre eller give sutten. - dette har dog ændret sig markant - nu skriger han hver gang han bliver lagt i barnevognen, han vil ikke tage sut mere og hvis jeg vugger ham i søvn i mine arme og derefter ligger ham i barnevognen og han vågner skriger han og jeg har ikke mulighed for at vugge ham videre eller berolige ham medmindre jeg tager ham op. Nu sover han kun 20 min af gangen.
- det er frustrerende for mig hvorfor han lige pludselig ikke vil ligge i barnevognen og sove. det hele resultere i at han hele dagen er overtræt.
Om natten starter så endnu et problem, der har vi mulighed for at ligge ham til at sove dog uden at han skriger. men problemet er at han vågner hver time/hver anden time og kan ikke få ham til at sove uden at give bryst (hvilket jeg tror han har vænnet sig til).
Det skal lige siges at han er ved at få en tand som næsten er oppe og ved ikke om dette kan have en betydning.
Håber du kan hjælpe