Brev:
Lure - skabe god rytme igen
19. maj 2016
Alder:
5 mdr.
Lure - skabe god rytme igen
Kære Helen
Jeg skriver angående vores søn, som er 5 mdr og 1 uge gammel. Han er stadig en nem og tilfreds dreng, der ammes fuldt ud. Normalt gør vi meget for at holde en fast rytme, men i de sidste weekender har vi ikke været hjemme pga familiebesøg og jeg tror at det har påvirket hans rytme. Jeg vil gerne hjælpe ham ind i en ordentlig rytme igen og vil gerne have lidt hjælp fra dig.
Han vågner omkring kl 6.30, hvor vi står op med far og storebror.
Puttes til lur kl. 8 i barnevogn og sover 2-3 timer. Han falder selv i søvn og vågner sjældent undervejs.
Leg, bleskift, amning... evt ud af huset lægges normalt herefter.
Jeg putter ham igen kl. 12-12.30 alt efter hvor lang formiddagsluren var. Normalt er han vågen i max to timer. Før sov han længere om eftermiddagen, men nu har vi det "problem" at han kun sover tre kvarter. Han ligger lysvågen med store øjne og smiler. Så er han oppe en times tid (højst) og bliver træt igen, hvorefter han sover 3 kvarter-1 time igen.
Han får en powernap på 30 minutter ved 16.30-17.30 tiden og puttes til nat kl. 19.30 (sover kl 19.45). Han er meget træt om aftenen, så vi kan ikke rigtig holde ham oppe længere.
Han bliver normalt ammet 2 gange om natten, ofte ved midnat og kl. 4-5.
Jeg vil gerne have slået de to midterste lure om eftermiddagen sammen til én. Desuden tænker jeg om formiddagsluren er for lang? Hvad synes du? Det passer bedst ind i vores hverdag hvis den lange lur ligger om eftermiddagen, men det skal selvfølgelig være ok for ham og vi er ikke tilhængere af at vække sovende børn.
Mange hilsner,
Stine