Brev:
Voldsom motorisk uro om natten
28. april 2016
Alder:
10 mdr.
Voldsom motorisk uro om natten
Hej Helen.
Vores lille pige er knap så lille mere, hun kravler og forsøger, at rejse sig ved alt. Hun vinker, "snakker" og er for det meste glad.
Meeeen.... Hun er så urolig om natten, hun har en voldsom motorisk uro og har stor behov for tryghed/fysisk kontakt. Hun har indtil nu sovet mere og bedre end gennemsnittet i sin egen seng på eget værelse.
Jeg har et par nætter taget hende med ind i vores seng, det hjælper på uroen med det samme, hun putter sig ind til mig og mærker på mit ansigt med hænderne. Derudover har jeg lagt hende i vores seng sammen med mig i putte-situationen. Igen, falder hun i søvn hurtigt med et smil på læben.
Jeg tænker, at det er en periode hvor hun er i stor udvikling og derfor er det trygt for hende, at være ved os. Det er ikke hensigtsmæssigt, men på den anden side så er det de færreste 18-årige der sover ved deres forældre.... Min mand er af en anden holdning. Han er meget bekymret over hun sover ved os og mener det er en "glide-bane"
Hvad er dine tanker om det?