Rutiner - 10 måneder gammel

28. april 2016

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Rutiner - 10 måneder gammel

Kære Helen

Min datter er snart 10mdr og vi kører efter det program vi fik af dig sidst. Det er dog nogle måneder siden, og jeg tænker om det skal justeres lidt til hendes alder nu? Jeg er fx i tvivl om hvor meget modermælkserstatning hun skal have, og hvor mange gange om dagen. (Jeg ammer ikke rigtig mere)

Ang. søvn, får hun flaske om aftenen og falder i søvn til den. Om dagen skal jeg enten gå med hende i en bæresele, eller ...

Annonce

... hoppe lidt med hende på en stor fitness bold, og så lægge hende i barnevognen når hun sover. Hun vil ikke selv falde i søvn, og jeg kan heller ikke få hende til at falde til ro i barnevognen fra vågen tilstand. Er der nogen tricks til det?

Hun vågner stadig 1 - 2 gange om natten alt efter hvornår hun kommer i seng. En enkelt gang har hun sovet igennem, men jeg kan ikke gennemskue hvorfor.

Tusind tak for din hjælp og tips. :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!