Brev:
Vores 2 årige er 2 timer om at falde i søvn
27. april 2016
Alder:
2 år, 3 mdr.
Vores 2 årige er 2 timer om at falde i søvn
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da vi er 2 meget trætte forældre efterhånden. Vi har en meget udadvendt, veltalende og motorisk stærk pige.
Under min graviditet omkring januar udviklede jeg bækkenløsning og det blev derfor min mand som stod for vild leg osv. Af samme grund fik hun en "stor pige seng" sådan at jeg ikke skulle løfte for meget på hende.
Skiftet gik rigtig fint, så gik der en måned og hun så begyndte hun at løbe ud af sengen og det har hun gjort lige siden. I starten blev hun hurtigt træt. Men nu er det som om at det er en del af hendes sove ritual, uanset hvor træt hun er sover hun tidligst 1 1/2 time efter.
Hun sover en 2-3 timer i vuggestuen, hvor hun iøvrigt trives og vi får meget ros.
Hun er "altid" kommet i seng kl 18.30-19 alt efter hvor træt hun har været og så har hun gerne vågnet imellem kl 6-7.30
Vi har forsøgt at lægge tidligere, senere og ændre ritualet ved sidde ved hende. Lige lidt hjælper det. Hun løber frem og tilbage, leger, og pjatter.
Problemet er at vi har en træt lille pige, som er irritabel og i kraft af at der nu også er et spædbarn i huset er vi ved at være tyndslidte.
Hilsen