Middagslur - 3 år

19. april 2016

Kategori:
Alder:
3 år

Middagslur - 3 år

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar ang. udvikling og tak for dit svar ang. sensitiv barn :) det var meget brugbart.

Jeg har et spørgsmål ang. søvn i institution - hvor vi ærlig talt ik helt ved hvordan vi skal agere og forholde os til det.

Vores søn er lige blevet 3 år, og er gået fra at sove i krybe til at skulle sove indendørs på en madras - hvilket vi er helt indforstået med at han skal, problemet er bare, at det er umuligt for ham at sove, når der sker en masse ting omkring ham, andre børn der larmer lidt, løber rundt, ikke kan falde til ro ect. ( det er personalets fortælling ) vores dreng har meget svært ved at falde i søvn nye steder da det er for spændende, han er ...

Annonce

... ikke den type barn der "bare" falder i søvn på sofaen, bilen, bag på cyklen ect.

Han har brug for ro og ikke alt for meget der vækker hans interesse når han skal sove. Han har brug for stadig at sove til middag, da han ellers bliver sur, ked af det, hidsig, vil ik spise, vil ingenting hele eftermiddagen.

Han er desværre meget overtræt om eftermiddagen og har svært ved at overskue resten af eftermiddagen og han er meget svær at få til at sove på grund af overtræthed. Jeg er rigtig ked af det og frustreret over at min ellers dejlige dreng der snakker og er glad, pludselig ikke er sådan i hverdagen.

Hvad tænker du vi kan gøre ?

Med venlig hilsen
Lidt fortvivlet forældre.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder