Brev:
Middagslur - 3 år
19. april 2016
Alder:
3 år
Middagslur - 3 år
Hej Helen.
Tusind tak for dit svar ang. udvikling og tak for dit svar ang. sensitiv barn :) det var meget brugbart.
Jeg har et spørgsmål ang. søvn i institution - hvor vi ærlig talt ik helt ved hvordan vi skal agere og forholde os til det.
Vores søn er lige blevet 3 år, og er gået fra at sove i krybe til at skulle sove indendørs på en madras - hvilket vi er helt indforstået med at han skal, problemet er bare, at det er umuligt for ham at sove, når der sker en masse ting omkring ham, andre børn der larmer lidt, løber rundt, ikke kan falde til ro ect. ( det er personalets fortælling ) vores dreng har meget svært ved at falde i søvn nye steder da det er for spændende, han er ikke den type barn der "bare" falder i søvn på sofaen, bilen, bag på cyklen ect.
Han har brug for ro og ikke alt for meget der vækker hans interesse når han skal sove. Han har brug for stadig at sove til middag, da han ellers bliver sur, ked af det, hidsig, vil ik spise, vil ingenting hele eftermiddagen.
Han er desværre meget overtræt om eftermiddagen og har svært ved at overskue resten af eftermiddagen og han er meget svær at få til at sove på grund af overtræthed. Jeg er rigtig ked af det og frustreret over at min ellers dejlige dreng der snakker og er glad, pludselig ikke er sådan i hverdagen.
Hvad tænker du vi kan gøre ?
Med venlig hilsen
Lidt fortvivlet forældre.