Sove selv uden amning eller bevægelse

17. april 2016

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sove selv uden amning eller bevægelse

Kære Helen

Vi har brug for råd til vores datters søvn igen. Siden jeg skrev til dig sidst, lykkedes det mig, at få vores datter til at sove i slyngevugge i stedet for i armene på os. Man skulle dog sidde ved siden af, så man konstant var klar til at vugge hende videre i søvnen. Men desværre blev hun for lang til den allerede for ca. 1.5 måned siden. Og siden der er det blevet værre og værre med hendes søvn. Den eneste måde at få hende til at sove på , er ved at ligge ved siden af hende og amme hende i søvn og amme hende hver gang, hun vågner op. Eller at køre med hende i bilen. Nogle gange kan hun sove i barnevognen, men så skal man for det meste stå og svinge hende i barnevognsliften først.

Jeg er udkørt. Har du nogle råd til, hvordan vi kan lære hende at ligge og sove selv uden amning og bevægelse? Hun vil ikke have sut, dyne og en sutteklud virker heller ikke. Jeg har prøvet at tage brystet væk, inden hun sover helt, men hun bliver helt hysterisk. Det samme bliver hun, når man ligger hende ned i vuggen ...

Annonce

... eller barnevogn eller ligger sammen med hende uden at tilbyde bryst.

Om natten vågner hun ca. hver anden time for at amme, og det har resulteret i, at hun (efter at hun også begyndte på skemad for en måned siden) har taget mere på, end hun behøver og nu ikke længere følger hendes kurve vægtmæssigt. Jeg ved ikke, hvor vi skal sætte ind hos hende først, når der både er problemer med at få hende til at sove, holde hende i søvnen og problemerne både er dag og nat. Om natten sover hun dog altid fra omkring kl. 20 til kl. 06. Men som sagt med hyppige opvågninger. Om dagen er det sværere og ofte lykkedes det os kun at få hende til at sove 2 timer i alt på trods af, at hun i flere timer er tydelig træt. Hun er så viljestærk og stædig, at jeg er overbevist om, at hun godt kan lade være at overgive sig hele dagen. Og hvis hun endelig overgiver sig i 10 min, så har hun bare fornyet energi til at kæmpe imod søvnen. Det er desværre, sådan jeg ser på det. Jeg håber, du kan dele nogle tanker med os.

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene