Brev:
Knække søvnkoden
11. april 2016
Alder:
2 år, 2 mdr.
Knække søvnkoden
Hej Helen
Jeg skriver nu til dig, da vi har forsøgt os lidt frem gennem flere uger uden at knække koden, så nu har vi brug for lidt indspark.
Før sommertid havde vi en dreng der kom i seng omkring kl 19.30 plus/minus ca 15 min normalt, og sov normalt inden for ca 10 min, med en enkelt slurk vand normalt.
Sove hele natten med normalt en opvågning for vand og blev normalt vækket ca 6.30, og blev han ikke vækket vågnede han normalt ca 7/7.30...
Så kom sommertiden, og pludselig også store putteproblemer...
Nu tager det gerne 45 min at få vores dreng til at sove, med utallige slurker vand, og han sover tidligst omkring 20.15.og gerne først omkring 20.30 eller senere.
Han sover hele natten med den normale opvågning for vand, og bliver vækket 6.30 men nogle gange vågner han også nu før dette f.eks omkring kl 6 og andre gange sover han til kl. 7.00, men mest normalt 6.30.
Vi har forsøgt at putte kl. 19.30, 19.45, 20.00, ja synes ikke der er det vi ikke har forsøg... Men lige meget hvad, så tager det laaaaang tid at putte med rutefart til værelset, vanddrikkeri, og både vi og vores dreng bliver lidt frustreret til sidst...
Både før og efter sommertid har han sovet middagslur på ca 2-2,5 time, ca 12-14 plus minus... Og nogle gange i weekenden 13-15. Det er der ikke ændret på...
Er det sommertiden der driller os? Eller er vores dreng pludselig blevet større og har et mindre søvnbehov??
Vi har også været igang med at tænke, om der skal til at skæres ned på middagsluren???
Vi er bare så ked af at vække vores dreng, han bliver tit vækket om morgene og hvis han så også bliver vækket fra middagslur - hvornår skal han så sove igennem???
Vores dreng er fra start februar 2014, så er 2 år og 2 måneder.
Han er glad, frisk, spiser godt og udvikler sig rigtig godt..
Hvad tænker du om ovenstående??
Både aftenputning?
Middagslur?
Og vand om natten?
Venlig hilsen
En skøn drengs forældre :-)