Knække søvnkoden

11. april 2016

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Knække søvnkoden

Hej Helen

Jeg skriver nu til dig, da vi har forsøgt os lidt frem gennem flere uger uden at knække koden, så nu har vi brug for lidt indspark.

Før sommertid havde vi en dreng der kom i seng omkring kl 19.30 plus/minus ca 15 min normalt, og sov normalt inden for ca 10 min, med en enkelt slurk vand normalt.
Sove hele natten med normalt en opvågning for vand og blev normalt vækket ca 6.30, og blev han ikke vækket vågnede han normalt ca 7/7.30...
Så kom sommertiden, og pludselig også store putteproblemer...

Nu tager det gerne 45 min at få vores dreng til at sove, med utallige slurker vand, og han sover tidligst omkring 20.15.og gerne først omkring 20.30 eller senere.
Han sover hele natten med den normale opvågning for vand, og bliver vækket 6.30 men nogle gange vågner han også nu før dette f.eks omkring kl 6 og andre gange sover han til kl. 7.00, men mest normalt 6.30.

Vi har forsøgt at putte kl. 19.30, 19.45, 20.00, ja synes ikke der er det ...

Annonce

... vi ikke har forsøg... Men lige meget hvad, så tager det laaaaang tid at putte med rutefart til værelset, vanddrikkeri, og både vi og vores dreng bliver lidt frustreret til sidst...

Både før og efter sommertid har han sovet middagslur på ca 2-2,5 time, ca 12-14 plus minus... Og nogle gange i weekenden 13-15. Det er der ikke ændret på...

Er det sommertiden der driller os? Eller er vores dreng pludselig blevet større og har et mindre søvnbehov??
Vi har også været igang med at tænke, om der skal til at skæres ned på middagsluren???
Vi er bare så ked af at vække vores dreng, han bliver tit vækket om morgene og hvis han så også bliver vækket fra middagslur - hvornår skal han så sove igennem???

Vores dreng er fra start februar 2014, så er 2 år og 2 måneder.
Han er glad, frisk, spiser godt og udvikler sig rigtig godt..

Hvad tænker du om ovenstående??
Både aftenputning?
Middagslur?
Og vand om natten?

Venlig hilsen

En skøn drengs forældre :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre