Falde i søvn selv og natamning - 9 mdr.

1. april 2016

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Falde i søvn selv og natamning - 9 mdr.

Kære Helen.

Tak for dine svar :)
Jeg har dog lige nogle spørgsmål til det.

Sia får bryst om dagen men ligger amningen ca. 30 min før hun skal ud at sove i barnevogn, så hun falder ikke i søvn ved brystet om dagen der ligger hun i hendes voksiposen i barnevognen og falder hurtigt i søvn. Det er ikke meget jeg skal køre med vognen før hun falde hen, og af og til falder hun selv i søvn. Så har ikke andet end nussekluden jeg kan overføre til om aftenen.

Hun har hendes nusseklud som hun elsker og både sover med i barnevognen og i sengen.

Jeg synes dog efter hun har været syg for 3 uger siden med høj feber og influenza at hun er blevet meget mere bryst fikseret og søger brystet oftere. Før hun blev syg ammede jeg hende stort set ikke mere om dagen da hun afviste brystet men nu søger hun det selv meget, er det normalt? Og kan jeg gøre andet end at trappe det væk, det er hårdt ikke at gi hende når hun søger brystet bla.efter morgenmaden? Sia er meget brystglad.

Jeg vil helt klart prøve ...

Annonce

... at indføre en godnatgrød. Er der en grød der er bedre end andre til natten?

Når jeg ammer hende til natten ligger hun i hendes egen seng og jeg ligger helt ovre ved hende og ammer, så når hun falder hen ligger hun i hendes seng og skal ikke flyttes og oftest slipper hun brystet og ligger sig om på ryggen og sover men er det bedre jeg ammer hende i vores seng og så flytter hende over i hendes egen seng efterfølgende? Vi har nemlig også haft den udfordring at hun møfler rundt i 30 min efter jeg har ammer hende og så søger hun brystet igen for at falde i søvn og det samme om natten når hun vågner så kan hun godt møfler rundt i både hendes og vores seng i 30 min inden hun igen er træt nok og falder i søvn ved brystet.

Når hun vågner om natten og søger brystet er det tit hun klynker/græder men der skal jeg prøve kun lige at trøste med brystet og så nusse hende og kærtegne hende og se om jeg kan få hende hen på den måde. Kan vi tilbyde hende lidt vand om natten i stedet for brystet?

Knus Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far