Brev:
Falde i søvn selv og natamning - 9 mdr.
1. april 2016
Alder:
9 mdr.
Falde i søvn selv og natamning - 9 mdr.
Kære Helen.
Tak for dine svar :)
Jeg har dog lige nogle spørgsmål til det.
Sia får bryst om dagen men ligger amningen ca. 30 min før hun skal ud at sove i barnevogn, så hun falder ikke i søvn ved brystet om dagen der ligger hun i hendes voksiposen i barnevognen og falder hurtigt i søvn. Det er ikke meget jeg skal køre med vognen før hun falde hen, og af og til falder hun selv i søvn. Så har ikke andet end nussekluden jeg kan overføre til om aftenen.
Hun har hendes nusseklud som hun elsker og både sover med i barnevognen og i sengen.
Jeg synes dog efter hun har været syg for 3 uger siden med høj feber og influenza at hun er blevet meget mere bryst fikseret og søger brystet oftere. Før hun blev syg ammede jeg hende stort set ikke mere om dagen da hun afviste brystet men nu søger hun det selv meget, er det normalt? Og kan jeg gøre andet end at trappe det væk, det er hårdt ikke at gi hende når hun søger brystet bla.efter morgenmaden? Sia er meget brystglad.
Jeg vil helt klart prøve at indføre en godnatgrød. Er der en grød der er bedre end andre til natten?
Når jeg ammer hende til natten ligger hun i hendes egen seng og jeg ligger helt ovre ved hende og ammer, så når hun falder hen ligger hun i hendes seng og skal ikke flyttes og oftest slipper hun brystet og ligger sig om på ryggen og sover men er det bedre jeg ammer hende i vores seng og så flytter hende over i hendes egen seng efterfølgende? Vi har nemlig også haft den udfordring at hun møfler rundt i 30 min efter jeg har ammer hende og så søger hun brystet igen for at falde i søvn og det samme om natten når hun vågner så kan hun godt møfler rundt i både hendes og vores seng i 30 min inden hun igen er træt nok og falder i søvn ved brystet.
Når hun vågner om natten og søger brystet er det tit hun klynker/græder men der skal jeg prøve kun lige at trøste med brystet og så nusse hende og kærtegne hende og se om jeg kan få hende hen på den måde. Kan vi tilbyde hende lidt vand om natten i stedet for brystet?
Knus Line