Lang formiddagslur og dagpleje

16. marts 2016

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Lang formiddagslur og dagpleje

Hej Helen

Skriver til dg fordi min datter som næsten er 11 måneder, skal starte i dagpleje om en måned.

Hendes formiddagslur har de sidste par måneder været lang. Alt fra 1,5 time, til 2,5 time.
Hendes middagslur har indtil for 14 dage siden været 1,5 time. Den er så begyndt at blive til 45 min i stedet.

Dagplejemoderen har tre andre piger, de er ca 1 år ældre end min datter, nogle lidt mere. De er vågne og formiddagen, og sover en god middagslur.

Jeg tænker jo det er synd for min datter hvis hun sover når de er vågne, og vågner når de sover. Og så vågner de igen, og så skal hun sove sin eftermiddagslur.

Dagplejemoderen kender ikke min datters rutine endnu, da hun jo ikke er startet, men jeg ...

Annonce

... tænker bare over det.

Er det sådan så vi må/kan ændre hendes rytme nu, så den kunne passe bedre med de andre børn, eller er det en dårlig ide.

Jeg synes jo det kunne være fint hvis hun sov 45 min om formiddagen, og 2 timer eller 1,5 om eftermiddagen sammen med de andre børn.

Det skal lige siges at lige nu er hun meget træt allerede kl 18:45-19:00 tiden, så her bliver hun selvfølgelig puttet.

Hun står op mellem 05:30 og 6:00. Det kunne også være rart hvis hun kunne stå op kl 06:30 i stedet.

Når hun står så tidligt op, går hun jo også kold ret tidligt. Hun kommer ofte ud og sove kl 08:30-09:00.

Kunne bare lige være rart at høre din mening omkring ovennævnte spørgsmål.

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.