Brev:
Lang formiddagslur og dagpleje
16. marts 2016
Alder:
10 mdr.
Lang formiddagslur og dagpleje
Hej Helen
Skriver til dg fordi min datter som næsten er 11 måneder, skal starte i dagpleje om en måned.
Hendes formiddagslur har de sidste par måneder været lang. Alt fra 1,5 time, til 2,5 time.
Hendes middagslur har indtil for 14 dage siden været 1,5 time. Den er så begyndt at blive til 45 min i stedet.
Dagplejemoderen har tre andre piger, de er ca 1 år ældre end min datter, nogle lidt mere. De er vågne og formiddagen, og sover en god middagslur.
Jeg tænker jo det er synd for min datter hvis hun sover når de er vågne, og vågner når de sover. Og så vågner de igen, og så skal hun sove sin eftermiddagslur.
Dagplejemoderen kender ikke min datters rutine endnu, da hun jo ikke er startet, men jeg tænker bare over det.
Er det sådan så vi må/kan ændre hendes rytme nu, så den kunne passe bedre med de andre børn, eller er det en dårlig ide.
Jeg synes jo det kunne være fint hvis hun sov 45 min om formiddagen, og 2 timer eller 1,5 om eftermiddagen sammen med de andre børn.
Det skal lige siges at lige nu er hun meget træt allerede kl 18:45-19:00 tiden, så her bliver hun selvfølgelig puttet.
Hun står op mellem 05:30 og 6:00. Det kunne også være rart hvis hun kunne stå op kl 06:30 i stedet.
Når hun står så tidligt op, går hun jo også kold ret tidligt. Hun kommer ofte ud og sove kl 08:30-09:00.
Kunne bare lige være rart at høre din mening omkring ovennævnte spørgsmål.
Med venlig hilsen
Maria