Brev:
Slut med sut og start på soveproblemer
15. marts 2016
Alder:
3 år, 4 mdr.
Slut med sut og start på soveproblemer
Kaereste Helen.
Endnu engang tusind tak for alle dine tilbagemeldinger og brugbare boeger.
Vi spoerger dig regelmessigt men nye problemer/spoergsmaal opstaar hele tiden:)
Vores store dreng som er 3 âr og 3 maaneder brugte sut. Han begyndte at bruge den ret meget og jeg gav ham mere og mere lov da vi fik lillebror for et âr siden. Saa fik jeg afvide i institutionen at nu skulle vi helst holde op med suten der det kunne skade hans taender.
8.02.2016 altsaa to maaneder siden holdt de op i skolen og sagde at han sagtens kunne sove uden den med hans bamse. Det gik fint og han sov uden problemer - sagde de. Saa vi holdt fast med at sove uden sut og sov saa efter en stor graede tur. Det blev altsaa en kold tyrker, vi har proevet mange gange foer med en blid overgang men det lykkedes desvaerre ikke. Efter en 3-4 dage der var ret slem spurgte han ikke mere efter den men sov bare.
MEN!! Vores problem er at han siden den aften ikke kan sove ret hurtigt. Han plehede altid at sove mellem 20-21 tiden, nu traekker den ud helt til klokken 23. Og vi vaagner hver morgen ved 7-tiden, saa vi har ikke aendret paa nogen af vores ritualer. Nogle gange ligget han og vender og vender og vender om i sengen og kan bare ikke sove andre gange kan vi ikke engang ligge ham der han paastar at han ikke er soevnig.
Nu har der gaaet 2 maaneder og jeg synes faktisk at det er synd for ham - manglen paa soevn.
Er det noget vi kan goere, eller tager det boern lidt tid at laere at sove uden sut?
Tak igen igen igen
Mor D