Slut med sut og start på soveproblemer

15. marts 2016

Kategori:
Alder:
3 år, 4 mdr.

Slut med sut og start på soveproblemer

Kaereste Helen.

Endnu engang tusind tak for alle dine tilbagemeldinger og brugbare boeger.
Vi spoerger dig regelmessigt men nye problemer/spoergsmaal opstaar hele tiden:)

Vores store dreng som er 3 âr og 3 maaneder brugte sut. Han begyndte at bruge den ret meget og jeg gav ham mere og mere lov da vi fik lillebror for et âr siden. Saa fik jeg afvide i institutionen at nu skulle vi helst holde op med suten der det kunne skade hans taender.

8.02.2016 altsaa to maaneder siden holdt de op i skolen og sagde at han sagtens kunne sove uden den med hans bamse. Det gik fint og han sov uden problemer - sagde de. Saa vi holdt fast med at sove uden sut og sov saa efter en stor graede tur. Det blev altsaa en kold tyrker, vi har proevet mange gange foer med ...

Annonce

... en blid overgang men det lykkedes desvaerre ikke. Efter en 3-4 dage der var ret slem spurgte han ikke mere efter den men sov bare.

MEN!! Vores problem er at han siden den aften ikke kan sove ret hurtigt. Han plehede altid at sove mellem 20-21 tiden, nu traekker den ud helt til klokken 23. Og vi vaagner hver morgen ved 7-tiden, saa vi har ikke aendret paa nogen af vores ritualer. Nogle gange ligget han og vender og vender og vender om i sengen og kan bare ikke sove andre gange kan vi ikke engang ligge ham der han paastar at han ikke er soevnig.

Nu har der gaaet 2 maaneder og jeg synes faktisk at det er synd for ham - manglen paa soevn.

Er det noget vi kan goere, eller tager det boern lidt tid at laere at sove uden sut?

Tak igen igen igen
Mor D

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

2. januar 2024 | Opdragelse | 3 år, 1 mdr.

Følelsesudbrud ved måltiderne

Kære Helen. Jeg vil gerne høre om du har et godt råd til en specifik...

31. december 2023 | Sovevaner | 3 år, 1 mdr.

Sove arrangement - fortsættelse af sidste brev

Kære Helen. Tak for dit input til mit sidste brev. Det meste af det du...

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin