Brev:
Overgang fra slyngvugge til tremmeseng
7. marts 2016
Alder:
4 mdr.
Overgang fra slyngvugge til tremmeseng
Kære Helen,
Du har for ikke så længe siden hjulpet med at sætte nogle tanker på plads og gav os nogle gode råd. Nu kunne vi så godt bruge et til :)
William er 4 måneder (18 uger) og er siden han var helt lille blevet puttet i slyngvugge til aften. Vi startede med det fordi, at græd rigtig meget de første 2-3 måneder, og slyngvugge kunne give ham lidt ro. Siden hen har vi bare fortsat brugt slyngvuggen, fordi det har fungeret.
Dog føler vi nu, som du også svarede os sidste, at han er begyndt at blive mere urolig, og gerne vil vende sig osv., hvilket slyngvuggen ikke rigtig giver mulighed for. Desuden skal vi holde slyngvuggen igang konstant for at han sover, holder vi op, så vågner han. Han er en stor dreng på 9 kg., og fylder derfor også godt i slyngvuggen. Oveni det er slyngvuggen i stuen, og han er nu begyndt at reagerer/vågne noget nemmere ved pludselig lyde end han gjorde før.
Som det ser ud nu, putter vi ham i slyngvuggen omkring 19.30, hvor jeg så synger et par sange for ham. Vi holder så vuggen igang indtil kl. 22, hvor han bliver tilbudt en flaske og derefter bliver han puttet i sin seng, og lægger sig til at sove.
Vi har forsøgt et lægge ham i tremmesengene, og synge et par sange for ham og nusse ham lidt, men han protesterede vildt, og vi valgte at lægge ham i slyngvuggen igen.
Har du et par gode råd til, hvordan vi letter overgangen fra slyngvuggen til tremmesengen?
Vi ser frem til at høre fra, og håber på at vi kan få knægten ud af slyngvuggen inden hans ben begynder at hænger ud over kanten af den eller at den når helt ned til jorden :)
Venlig hilsen
Jannie