Overgang fra slyngvugge til tremmeseng

7. marts 2016

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Overgang fra slyngvugge til tremmeseng

Kære Helen,

Du har for ikke så længe siden hjulpet med at sætte nogle tanker på plads og gav os nogle gode råd. Nu kunne vi så godt bruge et til :)

William er 4 måneder (18 uger) og er siden han var helt lille blevet puttet i slyngvugge til aften. Vi startede med det fordi, at græd rigtig meget de første 2-3 måneder, og slyngvugge kunne give ham lidt ro. Siden hen har vi bare fortsat brugt slyngvuggen, fordi det har fungeret.

Dog føler vi nu, som du også svarede os sidste, at han er begyndt at blive mere urolig, og gerne vil vende sig osv., hvilket slyngvuggen ikke rigtig giver mulighed for. Desuden skal vi holde slyngvuggen igang konstant for at han sover, holder vi op, så vågner han. Han er en stor dreng på 9 kg., og fylder derfor også godt i slyngvuggen. Oveni det er slyngvuggen i stuen, ...

Annonce

... og han er nu begyndt at reagerer/vågne noget nemmere ved pludselig lyde end han gjorde før.

Som det ser ud nu, putter vi ham i slyngvuggen omkring 19.30, hvor jeg så synger et par sange for ham. Vi holder så vuggen igang indtil kl. 22, hvor han bliver tilbudt en flaske og derefter bliver han puttet i sin seng, og lægger sig til at sove.

Vi har forsøgt et lægge ham i tremmesengene, og synge et par sange for ham og nusse ham lidt, men han protesterede vildt, og vi valgte at lægge ham i slyngvuggen igen.

Har du et par gode råd til, hvordan vi letter overgangen fra slyngvuggen til tremmesengen?

Vi ser frem til at høre fra, og håber på at vi kan få knægten ud af slyngvuggen inden hans ben begynder at hænger ud over kanten af den eller at den når helt ned til jorden :)

Venlig hilsen
Jannie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!