Ændring af søvnrytme om dagen

2. marts 2016

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Ændring af søvnrytme om dagen

Hej Helen :-)

Jeg har en dejlig datter på 6 måneder, hvor jeg overvejer at ændre på hendes søvnrytme om dagen.
De fleste dage vågner hun ved 07 tiden og sover igen ved 10-tiden. Så tager hun gerne mellem 2-3 timer. Derefter er hun vågen i ca. 3-4 timer hvorefter hun tager alt fra 45 min til 1,5 time inden hun skal i seng ved 20-21 tiden.

Mit spørgsmål lyder på om det er muligt at ændre hendes rytme, så hun tager den lange lur om eftermiddagen? Vi kan ikke gå til hverken babysvømning eller babysalmesang, da det altid er om formiddagen hvor hun sover, og jeg har ikke mod på at vække hende.

Kan mærke hun begynder at kede sig herhjemme, og kræver mere stimuli, som jeg selvfølgelig gerne vil kunne give hende :)

Med venlig hilsen

Jannie

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor