Brev:
Skippe dagsluren?
29. februar 2016
Alder:
2 år, 6 mdr.
Skippe dagsluren?
Kære Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig angående min yngste søns sovemønster.
Han vågner et sted mellem kl. 05.45 og 06.30 og så sover han en lur på 1 time mellem 12-13 og falder så i søvn om aftenen omkring kl 20-20.30 tiden. Han har altid været meget svær at få til at sove om aftenen - det tager op til 1 time, vi har prøvet at ligge ham senere for at prøve at vænne ham til at sove hurtigere, men vi føler ikke at det har haft en effekt på ham. Dagsluren er meget nem at få ham til at sove, han falder i søvn med det samme, og når vi vækker ham efter 1 time så sover han fortsat og han bliver meget ked af at bliver vækket.
Han er glad i løbet af dagen og vi oplever aldrig at han er træt sen eftermiddag/aften. Tværtimod er han meget frisk som en havørn om aftenen og leger, griner og snakker selv når klokken er 20.15 (som her til aften).
Vi overvejer at prøve at droppe hans dagslur for at se om det er nemmere at få ham til a sove om aftenen. Men vi tænker at det er lidt tidligt ift hans alder? Det virker som om at han slet ikke er klar til at sove før kl.21 og det synes vi er meget sent.
Han skal have anlagt dræn for første gang her i marts måned.
Jeg er spændt på at høre hvad du synes.
Kærlig hilsen
mor