Skippe dagsluren?

29. februar 2016

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Skippe dagsluren?

Kære Helen,

Jeg har tidligere skrevet til dig angående min yngste søns sovemønster.

Han vågner et sted mellem kl. 05.45 og 06.30 og så sover han en lur på 1 time mellem 12-13 og falder så i søvn om aftenen omkring kl 20-20.30 tiden. Han har altid været meget svær at få til at sove om aftenen - det tager op til 1 time, vi har prøvet at ligge ham senere for at prøve at vænne ham til at sove hurtigere, men vi føler ikke at det har haft en effekt på ham. Dagsluren er meget nem at få ham til at sove, han falder i søvn med det samme, og når vi vækker ham efter 1 time så sover han fortsat og han bliver meget ked af ...

Annonce

... at bliver vækket.

Han er glad i løbet af dagen og vi oplever aldrig at han er træt sen eftermiddag/aften. Tværtimod er han meget frisk som en havørn om aftenen og leger, griner og snakker selv når klokken er 20.15 (som her til aften).

Vi overvejer at prøve at droppe hans dagslur for at se om det er nemmere at få ham til a sove om aftenen. Men vi tænker at det er lidt tidligt ift hans alder? Det virker som om at han slet ikke er klar til at sove før kl.21 og det synes vi er meget sent.

Han skal have anlagt dræn for første gang her i marts måned.

Jeg er spændt på at høre hvad du synes.

Kærlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina