Hvordan får jeg min datter til selv at falde i søvn igen om natten

28. februar 2016

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Hvordan får jeg min datter til selv at falde i søvn igen om natten

Hej Helen

Jeg har en datter på 10 mdr. Vi har stadig en del natteroderi synes jeg. Hun har sovet i vores soveværelse indtil forleden dag. Hendes seng har været koblet på vores fra hun var 4 mdr, til nu her i forgårs.

Hun vågner et sted mellem 2-4 gange om natten. Hvor hun skal have sutten og et par hænder på sig, eller ofte har jeg bare taget hende over til mig og holdt om hende.

Men nu synes vi det er på tide at hun sover i eget værelse, men hvordan gør ...

Annonce

... vi lige det, så vi ikke skal rende 4 gange om natten?

Min kæreste går på barsel et par måneder endnu, jeg læser på studie om dagen, så jeg har brug for at der snart kommer lidt mere ro på om natten.

Men synes jeg har brug for noget konkret jeg kan gøre.

Lige nu får hun mælk kl 07:00

Et sted mellem 22:00-02:00 det er forskelligt hvornår hun beder om det.

Og så kommer hun op i vores seng kl 05:00 ca.

Håber du kan hjælpe os.

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin