Brev:
Puttetidspunkt 2 måneder
22. februar 2016
Alder:
2 mdr.
Puttetidspunkt 2 måneder
Kære Helen
Vores søn på 2 mdr trives stadig rigtig godt. Han sover 3-4 lure om dagen, heraf en lur på 1-2 timer om formiddagen og en på 3-4 timer om eftermiddagen ude i barnevognen. Han har altid haft et stort søvnbehov og kan oftest kun holde sig vågen i max 1 time af gangen.
Efter kl. 18.30 bliver han meget ked af det og pylret og det eneste der egentlig hjælper, er at putte ham i seng. Dvs. han virker egentlig klar til at blive puttet til nat inden kl. 19, men det synes jeg altså er meget tidligt. De sidste aftener har jeg enten fået ham til at tage en halv times lur i mine arme eller i liften. Så vågner han lidt op igen, men er egentlig bare ked af det og vil ikke ammes, så jeg bruger lidt tid på at få ham til at falde til ro igen og så putter jeg ham. Han bliver så puttet i sin seng i soveværelset kl. ca. 19.30.
Hvad tænker du om puttetidspunkt? Skal jeg putte ham allerede kl. 18.45, hvis han virker klar til det? Vi putter storebror kl. 19.
Lillebror bliver oftest ammet omkring kl 23/24, 3 og 5.
Han står op mellem kl 6.30 og 7.
Mange hilsner,
Stine