Brev:
Vågen 1-2 timer om natten - 10 mdr.
17. februar 2016
Alder:
10 mdr.
Vågen 1-2 timer om natten - 10 mdr.
Hej igen Helen
Jeg har endnu engang et spørgsmål omkring min datters søvn. Hun er nu 10 måneder, men født en måned for tidligt.
Hun er begyndt at holde fest om natten ved tre/fire-tiden. Jeg vågner ved, at hun står i kravlestilling og rokker frem og tilbage, tager fat i sengekanten og prøver at rejse sig, og så snakker hun en masse.
Hun er egentlig ikke ked af det, men vi ville jo gerne hun sov på dette tidspunkt.
Hvis vi giver hende sutten, bliver hun sur. Den plejer ellers at berolige hende. Hun bliver også sur, hvis jeg lægger hende ned. Så rejser hun sig i øvrigt bare op igen. Det hjælper heller ikke at flytte hende over i vores seng. Så bliver hun bare endnu mere vågen. Jeg synes, det er svært at få hende til at sove videre igen. Der går som regel 1-2 timer, før hun sover igen.
Skal vi bare lade hende ligge og snakke eller hvad er det bedste at gøre?
Jeg vil gerne lige vise dig dagsplanen. Måske kan du se noget, vi skal ændre for måske at få mere nattesøvn?
Står op kl. 6/6.30
Kl. 7: Havregrød/øllebrød
kl. 9: En halv bolle eller noget frugt
Formiddagslur: 9-11.30 Her er hun så begyndt at sove længe. Før plejede hun bare at tage en powernap her. Men hun er jo nok træt efter hendes fest om natten.
11.30: Rugbrød med pålæg, grøntsager/grøntsagsmos eller nogle rester fra aftensmad
14.30: Får en flaske 150 ml og puttes til en lur. Sover ca. 40 min.
Vågner kl 15/15.30 og får igen lidt at spise.
Kl. 18.: aftensmad - det sammen som os. Kød/fisk med grøntsager, pasta, ris eller lign.
Bad
Kl. 19/19.30: får flaske (150 ml) og puttes
Kl 23/00: vågner og får en flaske 150 ml.
Ja...og så vågner hun der ved tre/fire-tiden.
Jeg håber, du kan hjælpe os med nogle idéer til, hvad vi kan gøre for at få lidt mere nattesøvn. Jeg skal også snart tilbage på arbejdet, så det kunne jo være rart med sin nattesøvn.
Med venlig hilsen
Helle