Forsat søvnproblemer

14. februar 2016

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Forsat søvnproblemer

Kaereste Helen

Tak for at vaere der nâr man har mest brug for en hjaelpende hånd.

Vores problem er forsat som du ved fra vores forrige mail har vi virkelig problemer med vores lille drengs søvn som nu er 12,5 måned.

Han er glad trives, fejler inter, kan stadigvaek ikke gâ men kan stâ alene ret lang tid, spiser godt og er 75cm og 9,5kg.
Dagligdagen er alt efter dine boeger og din vejledning.

Vi stâr op klokken 7-7.30,og sover enten 1 eller 2 gange om dagen (det aendrer ikke paa noget om aftenen naar han sover en eller to gange) og spiser lige efter bogen. Vi er begyndt pâ at drikke ko maelk og selvom han ikke drikker store maemgder kommer der mere og mere ned til morgenmad og om aftenen.
Vi vâgner samme tidspunkt hver morgen.

Problemet er om aftenen. Han har ikke sovet en eneste aften mere en 45 minuter og jeg/vi er ved at ga af vores gode sind. Jeg kan maerke at jeg bliver mete og mere deprimeret og hys.

Om dagen kommer han ned i sin barnevogn uden maelk bryst eller noget andet, han falder i soevn efter 5-10 minuter og sover mindst 1,5 time. Saa der er der ikke noget problem.

Jeg giver ham aftensmad ved 18.30 tiden vasker ham 19.00 og giver ham groed 19.30.. Han spiser virkelig meget ved 18.00tiden saa nogen gange kan jeg ikke faa han til at soise groed. Saa ammer jeg ham nogen gange ...

Annonce

... en 20 minuter nogen gange en time. Ps: han bruger ikke sut og naegter flaske.

Han vaagner af det mindste lyd og saa skal jeg amme igen og igen (vi har en storebror som larmer nogen gange) Jeg har proevet at faa ham til at sove uden amning et oar gange man han skriger simpelthen saa meget at jeg hat ammet ham saa storebror ikke vaagner:( naa men saa falder han i soevn og jeg laegger ham efter 1 time starter vi forfra. Det et som et mareridt hver aften. Jeg ammer ham igen igen igen men han giver ikke slip med brystet saa det er umuligt at lirke den ud- tro mig jeg proever og proever og proever:( saa det ender med jeg gaar ind i vores seng med ham og har en dreng der vaagner hver time som jeg ammer fordi ellets skriger han hjerteskrigende og graeder og graeder og graeder. Nogen gange gaar jeg rundt med ham bruger endda barnevognen ja nogen gange lykkedes det at faa ham til st sove andre gange ikke men selvom han sovet vaagner han jo igen efter en time:(

Jeg foeler virkelig at han aldrig vil laere det og er saa udmattet at jeg ikke kan staa paa benene. Jeg har bealuttet at jeg skal lave en kold tyrker med alt det ammeri, der jeg ogsaa er begyndt at have rigtig rigtig ondt i brysterne!!

Ja kort sagt hjaelp:)))

Mange mange tak

Ps: er der nogen boern der simpelthen ikke laere det at sove foer de er 2-3?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor