Kan søskende sove sammen?

11. februar 2016

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Kan søskende sove sammen?

Hej Helen

Skriver til dig da jeg tænker det ville være skønt for vores 2 piger at sove i sammen værelse og have trygheden i hinanden, da de begge 2 er meget tryghedssøgende men lige pt bliver puttet i hver deres seng og jeg ligger hos lillesøster og far hos storesøster hele natten.

Deres aften slutter omkring 19.30 hvor de får lidt at spise og drikke.
Så får de børstet tænder, nattøj på, siger godnat til hinanden og os og kommer ind på hver deres værelse. Far puttet pt. lillesøster så hun ikke bliver fristet ...

Annonce

... af mit bryst men det går rigtig fint og hun sover faktisk inden for 10-15 min.
Storesøster for læst eller fortalt en historie og falder selv i søvn derefter. nogle gange hurtigt og andre gange skal vi lige gå lidt frem og tilbage.

Hvordan griber vi det an med at de skal sove sammen. Skal det være i samme seng eller skal sengene stå helt op af hinanden eller i hver sit hjørne eller hvordan gør man :)
Eller tænker du at ideen er hel tosset og det bliver en stor fest hele natten for os alle.

Venlig hilsen
mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2