Brev:
På eget værelse
4. februar 2016
Alder:
8 mdr.
På eget værelse
Hej Helen
Tak for en god brevkasse.
Jeg skriver ang min datter på 8mdr.
Vi overvejer om det er tiden, at komme på eget værelse. Jeg ved at vi har alderen imod os og tænker samtidig heller ikke, at det er hendes behov. Men sagen er, at min mand har meget svært ved at sove, når hun roder rundt og har derfor ikke sovet hos os den sidste måned. Samtidig starter hun i dagpleje om to mdr og mit vækkerur ringer herefter kl.5.30 og jeg tænker ikke, at der er nogen grund til, at hun skal op allerede der hver dag.
Vi har forbedret hende lidt ved, at komme siden på tremmesengen igen og skubbe den væk fra vores for et par uger siden. Men hvordan gør vi ellers flyttet nemmest for hende?
Vi har gode putteritualer og hun falder ofte hurtigt i søvn i tremmesengen i løbet af få minutter. De fleste nætter bliver hun dog urolig i en times tid omkring midnat. Her kommer hun i slyngevuggen, som vi kan vugge fra vores seng. Jeg er bange for, at hun oftere og tidligere vil havne heri hvis vi flytter hende, da det har været en kamp, at få hende derfra og i tremmesengen. Hvordan forholder vi os til det? Og kan det være en fordel hvis vuggen også kommer med på hendes værelse og vi i stedet for ligger os ind til hende på en madras?
Til sidst vil jeg hører dig til det, at komme ind i vores seng. Ville det være okay, at gøre det sidst på natten? Eller vil det vanskeliggøre det, at hun nogle gange må og andre gange ikke må?
Manger hilsen
En heldig mor