Brev:
Opfølgende spørgsmål til stryge tøj metoden
1. februar 2016
Alder:
2 år, 6 mdr.
Opfølgende spørgsmål til stryge tøj metoden
Kære Helen
Tusind tak for dine gode og hurtige svar på vores spørgsmål.
Vi er begyndt på 'strygetøjsmetoden', når vores datter skal sove, og det går rigtig godt. Hun sover ikke længere til middag og falder derfor nemt i søvn kl. 19/19.15 - også selvom vi sidder i den anden ende af værelset og lægger tøj sammen. Så det er indtil videre en stor succes (hun falder i søvn selv og uden protester på 10 - 15 minutter).
Men om natten vågner hun flere gange. De første gange kan vi som regel ae hende lidt og få hende nemt til ro igen. Men det er som om, hun vågner op, fordi hun mærker, at vi ikke er der. Og det giver jo god mening, når hun igennem de sidste måneder har været vant til at komme med ind i vores seng (med få undtagelser).
Så hvordan går vi rent praktisk?
Hun vågner op, når det går op for hende, at hun ikke kommer med ind i sengen.
I nat var hun eksempelvis vågen fra kl. 1 til næsten 4. Og så kan vi ikke lide at vække hende kl. 7. Så vi lader hende sove til kl. 8 (fordi hun ko ikke sover middagslur og helst ikke skal være for træt i vuggestuen).
Det er stadig et problem, at hun foretrækker mor om natten. Hvis det er far, der har "nattevagten", bliver hun meget gal og ked af det og græder nærmest hysterisk, til jeg kommer og tager over. Det vil vi også meget gerne lave om på.
Men hvordan gør vi det? Og skal vi måske nøjes med at ændre én ting af gangen?
Eller skal vi forsøge, at det kun er far, der tager nætterne i en periode (en slags kold tyrker)?
Jeg håber, du kan hjælpe. Endnu engang tak for dine gode råd.
Bedste hilsner
Skattepigens mor