Opfølgende spørgsmål til stryge tøj metoden

1. februar 2016

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Opfølgende spørgsmål til stryge tøj metoden

Kære Helen

Tusind tak for dine gode og hurtige svar på vores spørgsmål.

Vi er begyndt på 'strygetøjsmetoden', når vores datter skal sove, og det går rigtig godt. Hun sover ikke længere til middag og falder derfor nemt i søvn kl. 19/19.15 - også selvom vi sidder i den anden ende af værelset og lægger tøj sammen. Så det er indtil videre en stor succes (hun falder i søvn selv og uden protester på 10 - 15 minutter).

Men om natten vågner hun flere gange. De første gange kan vi som regel ae hende lidt og få hende nemt til ro igen. Men det er som om, hun vågner op, fordi hun mærker, at vi ikke er der. Og det giver jo god mening, når hun igennem de sidste måneder har været vant til at komme med ind i vores seng (med få undtagelser).
Så hvordan går vi rent praktisk?

Hun vågner op, ...

Annonce

... når det går op for hende, at hun ikke kommer med ind i sengen.
I nat var hun eksempelvis vågen fra kl. 1 til næsten 4. Og så kan vi ikke lide at vække hende kl. 7. Så vi lader hende sove til kl. 8 (fordi hun ko ikke sover middagslur og helst ikke skal være for træt i vuggestuen).

Det er stadig et problem, at hun foretrækker mor om natten. Hvis det er far, der har "nattevagten", bliver hun meget gal og ked af det og græder nærmest hysterisk, til jeg kommer og tager over. Det vil vi også meget gerne lave om på.
Men hvordan gør vi det? Og skal vi måske nøjes med at ændre én ting af gangen?
Eller skal vi forsøge, at det kun er far, der tager nætterne i en periode (en slags kold tyrker)?

Jeg håber, du kan hjælpe. Endnu engang tak for dine gode råd.

Bedste hilsner
Skattepigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger