Brev:
Vil ikke puttes
28. januar 2016
Alder:
12 mdr.
Vil ikke puttes
Hej Helen.
Vores 1 årige gamle datter prøver os gevaldigt af for tiden.
Du får lige hendes rytme.
Vi står op mellem 5-5.30. Bliver afleveret i dagpleje 6.30. Spiser morgenmad
Bliver puttet til lur kl 8 og op igen kl 9. Spiser mellemmåltid
Frokost kl 11
Puttes kl 12-14 ca.
Hentes 14.30
Kl 15 spiser mellemmåltid.
Kl 17.30 aftensmad
18.30 bad
Mellem 19-19.30 putteflaske eller grød.
Hun virker træt. Og på normalvis har vi kunne synge en lille sang eller nusse lidt i håret, og når der ligesom var ro på den lille krop, kunne vi gå ud. Og hun faldt selv i søvn. Og egentlig kan vi stadig det samme, bortset fra at når vi tror der er ro, og vi går ud, så holder hun bare en fest. Det er som om sengen virker opkvikkende. Hun siger, rejser sig, kaster med sutter, siger HEJ HEJ og tak, og wow wow og hvad hun ellers kan komme på. Til at starte med lod vi hende holde fest uden indblanding. Men efter 20 minutter bliver hun ked af det. Så snart vi går ind for at trøste står hun med det største smil og siger " Hej Hej".
Vi siger som regel ikke noget. Vi ligger hende og putter hende, men så sker ovenstående igen. Og igen, og igen, og igen. Vi har også prøvet at blive ved hende men hun forsat ved med at rejse sig.
Ofte bliver vi ved med dette indtil kl 22. Hvilket resultere i en meget træt lille pige om morgenen. Skal mon til at skippe sin morgenlur? Dagplejemor siger hun er enormt træt kl 8. Og jeg tænker det er klart når hun først kl 22.
Yderemere døjer vi med hyppige opvågninger fordi hun sætter sig op om natten og ikke kan finde ud af at ligge sig igen. Hun er som sagt et år, og hun endnu ikke sovet igennem endnu.
Hun går ved ting, har endnu ikke sluppet. Og hun har ikke spist om natten de sidste 4 måneder.
Kan hjælpe en desperat mor.
Venligst Astas mor.