Vil ikke puttes

28. januar 2016

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Vil ikke puttes

Hej Helen.

Vores 1 årige gamle datter prøver os gevaldigt af for tiden.

Du får lige hendes rytme.

Vi står op mellem 5-5.30. Bliver afleveret i dagpleje 6.30. Spiser morgenmad
Bliver puttet til lur kl 8 og op igen kl 9. Spiser mellemmåltid
Frokost kl 11
Puttes kl 12-14 ca.
Hentes 14.30
Kl 15 spiser mellemmåltid.
Kl 17.30 aftensmad
18.30 bad
Mellem 19-19.30 putteflaske eller grød.

Hun virker træt. Og på normalvis har vi kunne synge en lille sang eller nusse lidt i håret, og når der ligesom var ro på den lille krop, kunne vi gå ud. Og hun faldt selv i søvn. Og egentlig kan vi stadig det samme, bortset fra at når vi tror der er ro, og vi går ud, så holder hun bare en fest. Det er som om sengen virker opkvikkende. Hun siger, rejser sig, kaster med sutter, siger HEJ HEJ og tak, og wow wow og hvad hun ellers kan komme på. Til at starte med lod vi hende holde fest uden ...

Annonce

... indblanding. Men efter 20 minutter bliver hun ked af det. Så snart vi går ind for at trøste står hun med det største smil og siger " Hej Hej".

Vi siger som regel ikke noget. Vi ligger hende og putter hende, men så sker ovenstående igen. Og igen, og igen, og igen. Vi har også prøvet at blive ved hende men hun forsat ved med at rejse sig.

Ofte bliver vi ved med dette indtil kl 22. Hvilket resultere i en meget træt lille pige om morgenen. Skal mon til at skippe sin morgenlur? Dagplejemor siger hun er enormt træt kl 8. Og jeg tænker det er klart når hun først kl 22.

Yderemere døjer vi med hyppige opvågninger fordi hun sætter sig op om natten og ikke kan finde ud af at ligge sig igen. Hun er som sagt et år, og hun endnu ikke sovet igennem endnu.
Hun går ved ting, har endnu ikke sluppet. Og hun har ikke spist om natten de sidste 4 måneder.

Kan hjælpe en desperat mor.

Venligst Astas mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder