Brev:
Stadig urolige perioder om natten
27. januar 2016
Alder:
11 mdr.
Stadig urolige perioder om natten
Kære Helen.
Jeg skriver til dig igen, da de urolige nætter med skrige ture fortsat er aktuel.
Efter dit svar på mit sidste brev, fik vi tjekket min datters øre, som var helt fine, det er altså ikke derfor hun vågner om natten.
De fleste dage, sover min datter ved 19 tiden. Hun får en godnatgrød og en flaske inden putning, som består af et fast putteritual med at læse en kort bog, synge og så i seng og få trykkemassage. Derefter falder hun i søvn i sin seng. Hun har tidligere villet holde i hånd, men dette er vi ved at ændre, så lige nu får hun sin bamse og vi nusser hende evt. lidt i panden, men holder op så snart det er muligt. Hun sover ofte på 5-15 min. Hun sover for tiden 5-6 timer i træk her, vågner og får en flaske, kommer som regel ind i vores seng herefter (hvor hun også spiser sin flaske), enten falder hun i søvn igen og sover nogle timer, eller også holder hun græde og skrige tur i op til 2 timer.
Min mand eller jeg er nød til at gå rundt med hende, det virker ofte som om hun falder hurtigt i søvn, men ligeså snart vi sætter os, ligger os med hende, starter hun forfra. I ren desperation har jeg nogle nætter sat hende i slynge, hvorefter hun falder ret hurtigt i søvn og herefter kan lægges ved siden af mig i sengen. Dette er dog en glidebane og jeg er ikke meget for at gøre det, da det helst ikke skal blive en vane.
Jeg er netop startet på job for 3 dage siden og min datter er begyndt i vuggestue. Dette går rigtig godt. Hun bliver ked af det når vi går, men som regel hurtigt glad igen og trives godt dernede.
Jeg er klar over at dette godt kan gøre at hun søger os mere om natten, men det startede bare før hun kom i vuggestue og jeg startede job.
Det virker som om hun ikke er helt vågen og man kan ikke rigtig få kontakt til hende, øjenkontakt. Mit indtryk er at hun er SÅ træt og bare gerne vil sove, men ikke kan finde roen eller overgive. Nusning, kram osv. har ingen effekt om natten. Hun sover i forvejen med en tyngdepose på.
Har du nogle forslag til hvad vi ellers kan gøre for at hjælpe hende?
Hun spiser og sover godt i løbet af dagen. Hun har aldrig haft disse vågne/urolige perioder om natten før.
Med venlig hilsen
Camilla