Brev:
Flasker - råd til nedtrapning/stoppe helt
27. januar 2016
Alder:
10 mdr.
Flasker - råd til nedtrapning/stoppe helt
Kære Helen,
Min dreng er nu lige knap 11 mdr gammel. Han vejer ca 12,5-13 kg, og er dermed en dejlig stor dreng, som spiser godt. Det han derimod ikke er så god til, er at få nok væske (vand) i sig. Derfor har jeg svært ved at vurdere, hvornår jeg skal fjerne de sidste flasker han får.
Aktuelt får han 2 flasker a 200 ml i døgnet - en tidlig morgenflaske og en putteflaske. Han starter indkøring i dagpleje om en uge, og det var derfor min plan at tage morgenflasken fra ham nu her. Men så er jeg meget bange for, at han ikke får væske nok i løbet af dagen. Han har en god tung ble om morgenen, og så igen i løbet af formiddagen efter morgenflasken, men ellers synes jeg ikke han tisser særlig meget i løbet af dagen, hvilket jo må betyde, at han ikke drikker nok. Han er stadig ikke særlig god til at drikke vand af kop, så jeg sørger også for at lade ham drikke af en tudkop - enten med hjælp eller selv, og ind imellem synes han også det er sjovt at drikke lidt af en drikkedunk.
Tænker du at jeg skal fortsætte med at give ham morgenflasken, når han stater i dagpleje? Det problem jeg umiddelbart ser kan opstå er, at han så ikke kan spise sin morgenmad, fordi vi skal tidligere ud af døren end vi plejer. Pt får han en morgenflaske ved en 6 tiden og så morgenmad ca 7:30, men når jeg starter på arbejde skal vi ud af døren kl 07.
Håber du har nogle gode råd til nedtrapning, og hvordan jeg ellers kan få væske i ham :-)
Endnu engang tak for en god brevkasse :-)
Med venlig hilsen
Moren