Flasker - råd til nedtrapning/stoppe helt

27. januar 2016

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Flasker - råd til nedtrapning/stoppe helt

Kære Helen,

Min dreng er nu lige knap 11 mdr gammel. Han vejer ca 12,5-13 kg, og er dermed en dejlig stor dreng, som spiser godt. Det han derimod ikke er så god til, er at få nok væske (vand) i sig. Derfor har jeg svært ved at vurdere, hvornår jeg skal fjerne de sidste flasker han får.

Aktuelt får han 2 flasker a 200 ml i døgnet - en tidlig morgenflaske og en putteflaske. Han starter indkøring i dagpleje om en uge, og det var derfor min plan at tage morgenflasken fra ham nu her. Men så er jeg meget bange for, at han ikke får væske nok i løbet af dagen. Han har en god tung ble om morgenen, og så igen i løbet af formiddagen efter morgenflasken, men ellers synes jeg ikke han tisser særlig meget i løbet af dagen, hvilket jo må betyde, at han ...

Annonce

... ikke drikker nok. Han er stadig ikke særlig god til at drikke vand af kop, så jeg sørger også for at lade ham drikke af en tudkop - enten med hjælp eller selv, og ind imellem synes han også det er sjovt at drikke lidt af en drikkedunk.

Tænker du at jeg skal fortsætte med at give ham morgenflasken, når han stater i dagpleje? Det problem jeg umiddelbart ser kan opstå er, at han så ikke kan spise sin morgenmad, fordi vi skal tidligere ud af døren end vi plejer. Pt får han en morgenflaske ved en 6 tiden og så morgenmad ca 7:30, men når jeg starter på arbejde skal vi ud af døren kl 07.

Håber du har nogle gode råd til nedtrapning, og hvordan jeg ellers kan få væske i ham :-)
Endnu engang tak for en god brevkasse :-)

Med venlig hilsen
Moren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder