2-årig med rod i søvnmønsteret

18. januar 2016

Kategori:
Alder:
23 mdr.

2-årig med rod i søvnmønsteret

Hej Helen.

Min datter på knap 2 år har indtil få måneder siden sovet i egen tremme-seng på eget værelse. Hun virkede altid glad for at komme i seng, var nem at putte ("godnat, og sov godt", en tår vand og en sut) og sov trygt igennem min. 12 timer/nat i buldermørke, uden brug af natlampe etc. I dagtimerne sover hun ml. 2-3 timer i sin barnevogn, både hjemme og hos dagplejemor.

For ca. 6-7 uger siden ville hun lige pludselig ikke puttes til natten, skreg og græd og forsøgte at komme op af sin tremmeseng og var utrøstelig. Hun har siden sovet ved siden af enten mor eller far i dobbeltsengen, men vil kun falde i søvn, hvis enten mor eller far ligger med hende, og det tager ml. 1-2 timer at få ...

Annonce

... hende til at falde til ro og sove. Hun sover meget let, vågner ved den mindste lyd og virker u-udhvilet og træt grundet den meget afbrudte søvn ifm. at dele seng med en voksen, og hun karter rundt i sengen, er tit vågen og er urolig.

Hun nægter at flytte tilbage til sin egen seng/værelse, og virker i det hele taget bange for at skulle sove/falde i søvn.
Både de mange nisser ifm julen, samt vores overbo's trampen og rumsteren på gulvbrædderne gør hende bange, og hendes pludselige søvnløshed/uvilje med at skulle puttes falder sammen med julenissernes indtog.

Jeg/vi glæder os MEGET til dit svar, idet vi håber at få Ellen Rose tilbage i eget værelse og egen seng, for alles skyld!

Venlig hilsen
Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder