Brev:
Næsegrus i tremmesengen
12. januar 2016
Alder:
7 mdr.
Næsegrus i tremmesengen
Hej Helen.
Vores dreng på knap syv måneder er ved at være så mobil, at han løfter sig op - enten med numsen eller med hovedet og er lige ved at knække koden til at kravle. Alt det er rigtig godt og vi er glade for, at han er i rivende udvikling.
MEN! Om natten ligger han og øffer og møffer med hovedet nedad. Det foregår for det meste i søvne (tror vi) og han kan derfor ikke "redde sig selv" ud af hjørnerne i tremmesengen.
Han sover, som en ny ting, på sit eget værelse, så vi opdager det ved at babyalarmen går igang. Vi vender ham om på siden og går ind til os selv igen og kort tid efter, samme billede...
Han ligger decideret på næsen og sover. Ikke på kinden eller panden - men på næsen!
Men kun i kort tid, for så bliver det sikkert for ubehageligt for ham og derfor giver han (heldigvis) lyd.
Han formår ligesom bare ikke at komme tilbage på siden/ryggen om natten. Det er en smal sag for ham om dagen, så derfor antager vi at det er fordi han er helt slap i søvne.
Vi har kun en helt flad hovedpude, en nusseklud og hans dyne, så vi er ikke som sådan bange for, at han kvæles i bunker af fjer og dun. Men vi vil høre om du har et trick til at få ham til at blive på siden, hvor han sover allerbedst?
Eller om du tror det er noget, der går i sig selv når han bliver endnu mere mobil?
Vi tænker bare, at det helt sikkert bliver endnu værre jo mere mobil han bliver.
Mange tak på forhånd fra
Carl Emils far og mor :-)