Næsegrus i tremmesengen

12. januar 2016

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Næsegrus i tremmesengen

Hej Helen.

Vores dreng på knap syv måneder er ved at være så mobil, at han løfter sig op - enten med numsen eller med hovedet og er lige ved at knække koden til at kravle. Alt det er rigtig godt og vi er glade for, at han er i rivende udvikling.

MEN! Om natten ligger han og øffer og møffer med hovedet nedad. Det foregår for det meste i søvne (tror vi) og han kan derfor ikke "redde sig selv" ud af hjørnerne i tremmesengen.

Han sover, som en ny ting, på sit eget værelse, så vi opdager det ved at babyalarmen går igang. Vi vender ham om på siden og går ind til os selv igen og kort tid efter, samme billede...
Han ligger decideret på næsen og sover. Ikke på kinden eller panden - men på næsen!
Men kun i kort ...

Annonce

... tid, for så bliver det sikkert for ubehageligt for ham og derfor giver han (heldigvis) lyd.
Han formår ligesom bare ikke at komme tilbage på siden/ryggen om natten. Det er en smal sag for ham om dagen, så derfor antager vi at det er fordi han er helt slap i søvne.

Vi har kun en helt flad hovedpude, en nusseklud og hans dyne, så vi er ikke som sådan bange for, at han kvæles i bunker af fjer og dun. Men vi vil høre om du har et trick til at få ham til at blive på siden, hvor han sover allerbedst?
Eller om du tror det er noget, der går i sig selv når han bliver endnu mere mobil?
Vi tænker bare, at det helt sikkert bliver endnu værre jo mere mobil han bliver.

Mange tak på forhånd fra
Carl Emils far og mor :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor