8 måneder og søvnen bliver ikke bedre

11. januar 2016

Kategori:
Alder:
8 mdr.

8 måneder og søvnen bliver ikke bedre

Kære Helen,

Ja så skriver jeg igen til dig, da vores datters søvn ikke er blevet bedre.

Lidt info: Vores datter er nu 8 måneder, vejer 11,5 kg og måler 72 cm. Hun spiser havregrød til morgenmad kl. 7:30-8:00, en halv bolle med smør kl. 9:00, lur 1 - 1,5 time, frokost kl. 11:30-12:00 1 rundtom rugbrød med smørrepålæg, lur kl. 13:00-13:30 i 2-3 timer, havl bolle med smør kl. 16:00, aftensmad kl. 18:00 pasta/ris/kartofler/rodfrugter, kød/fisk og grønt, en flaske kl. 20:00 og så puttes til natten. Hun får tilbudt vand til alle sine måltider, samt efter hver lur og i løbet af dagen.

Hun sover på sit eget værelse, så der er 4 meter fra min seng til hendes seng. Jeg kan høre hende klart og tydeligt, så jeg er der lige så snart hun siger noget. Hun sover rigtig fint fra hun bliver puttet og frem til kl. 23-24, hvor hun ...

Annonce

... så får en flaske. Efter det er det næsten umuligt, at få hende til at sove ordenligt. Hun sover maks 1 time af gangen. Vi har forsøgt med at give hende sut, synge for hende, sige shhhh, giver hende hendes puttebamse, lægge en hånd på hende så hun kan mærke at vi er der, stryge hende på hoved, det trejde øje ect., men det virker ikke rigtig. Hun vågner stadigvæk lige ofte. Vi er nu oppe på, at hun næsten har 4 flasker i brug fra hun bliver puttet, til vi står op kl. 6:30. Det er ikke alle flasker hun spiser det hele af, men i hvertfald 2 (hun får 210 ml i en flaske).

Hun har ingen problmer med at blive puttet, og hun er glad for at ligge i sin seng. Vi vugger hende ikke, og vi forsøger ikke at give dårlige sovevaner.

Hvad gør vi forkert, og hvad kan vi gøre for at gøre hendes søvn bedre?

De bedste hilsner
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet