Brev:
8 måneder og søvnen bliver ikke bedre
11. januar 2016
Alder:
8 mdr.
8 måneder og søvnen bliver ikke bedre
Kære Helen,
Ja så skriver jeg igen til dig, da vores datters søvn ikke er blevet bedre.
Lidt info: Vores datter er nu 8 måneder, vejer 11,5 kg og måler 72 cm. Hun spiser havregrød til morgenmad kl. 7:30-8:00, en halv bolle med smør kl. 9:00, lur 1 - 1,5 time, frokost kl. 11:30-12:00 1 rundtom rugbrød med smørrepålæg, lur kl. 13:00-13:30 i 2-3 timer, havl bolle med smør kl. 16:00, aftensmad kl. 18:00 pasta/ris/kartofler/rodfrugter, kød/fisk og grønt, en flaske kl. 20:00 og så puttes til natten. Hun får tilbudt vand til alle sine måltider, samt efter hver lur og i løbet af dagen.
Hun sover på sit eget værelse, så der er 4 meter fra min seng til hendes seng. Jeg kan høre hende klart og tydeligt, så jeg er der lige så snart hun siger noget. Hun sover rigtig fint fra hun bliver puttet og frem til kl. 23-24, hvor hun så får en flaske. Efter det er det næsten umuligt, at få hende til at sove ordenligt. Hun sover maks 1 time af gangen. Vi har forsøgt med at give hende sut, synge for hende, sige shhhh, giver hende hendes puttebamse, lægge en hånd på hende så hun kan mærke at vi er der, stryge hende på hoved, det trejde øje ect., men det virker ikke rigtig. Hun vågner stadigvæk lige ofte. Vi er nu oppe på, at hun næsten har 4 flasker i brug fra hun bliver puttet, til vi står op kl. 6:30. Det er ikke alle flasker hun spiser det hele af, men i hvertfald 2 (hun får 210 ml i en flaske).
Hun har ingen problmer med at blive puttet, og hun er glad for at ligge i sin seng. Vi vugger hende ikke, og vi forsøger ikke at give dårlige sovevaner.
Hvad gør vi forkert, og hvad kan vi gøre for at gøre hendes søvn bedre?
De bedste hilsner
Line