Søvnproblemer 11 mâneder

3. januar 2016

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Søvnproblemer 11 mâneder

Kaereste Helen.

Mange tak for din hjaelp som vi har brugt utallige gange baade gennem dine boeger og denne hjemmeside.

Som du ved fra forrige mails har vi meget besvaer med at faa vores lille dreng som lige er blevet 11 maaneder til at sove om aftenen. Om dagen bliver han trillet en tur og sover fint ca 1,5 time 2 gange om dagen.

Men om aftenen er det et marreridt og jeg foeler bare at dey bliver vaerer. Han har aldrig taget imod sut saa jeg har altid ammet ham i soevne. Jeg kan aldrig traekke brystet ud lige foer han sover der han vaagner med det samme, han triller heller aldrig til siden af sig selv der han bare kan blive ved og ved med at die.

Efter han falder i soevn vaagner han naesten 5-6 gange om natten og jeg er ved at koete helt ned:( jeg er saa bange for at han bare bliver 3 aar og at jeg har to aar mere hvor jeg har en dreng der ikke sover igennem.

Har liget vaerer til laegen han fejler ...

Annonce

... ingenting er 74cm og vejer 9 kg. Han spiser alt selvom det et er lidt svaert med aften groeden der han proever paa at spise selv og er obertraet paa det tidspumkt hvilker goer at det meste havner paa gulvet..

Jeg ville ikke droemme om at lade ham graede i soevn saa jeg maa indroemme at jeg loeber indtil ham naar han graeder og efter 5 gang ender det med at han sover i vores seng med brystet i mundem hvor han sover videre. Hvis jeg proever paa at lulle ham eller tale med ham flipper han ud og skriger og bliver helt utroestelig.

Appropo amning vil han egemtlig ogsaa die om dagen - saa snart han ser mig kaster han sig ud over mine bryster. Jeg proever paa at holde amningen nede til om aftenen og natten.

Ellers af alt efter bogen. Vores madplan er ogsaa efter bogem og vi staar op klokken 7.30 og putter til aften bed 20.00 tiden.

Jeg haaber virkelig at jeg kan aendre denne sovevane.

Mange mange tak
Mor D

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.