Brev:
Amning og opvågning om natten
3. januar 2016
Alder:
3 mdr.
Amning og opvågning om natten
Hej Helen
Vi er ved at falde lidt fra hinanden herhjemme pga manglende søvn. Vi har to dejlige piger på hhv 2 år og 3 måneder. Det er den mindste der ligenu er vores største kilde til manglende søvn - naturligvis. Det er dog gennem den sidste måned blevet værre og værre.
Den lille har hele sit liv været relativt dårlig til at få bøvset af - og hun sluger meget luft når hun ammer. Der kan om dagen komme rigtigt mange bøvser, rigtig længe efter et måltid, og tit når man lægger hende på ryggen klager hun sig hurtigt, så tager man hende op kommer der så en bøvs. Vi hjælper hende det vi kan med at komme af med dem. Problemet er nu, at om natten kan hun simpelthen ikke få bøvset ordenligt af. Vi lægger hende ca 19.30 hvor jeg ammer på begge bryster og bøvser hende godt og lægger hende så til at sove. Nogen gange sover hun flere timer, nogen gange skal vi op til hende et par gange - nogen gange pga en bøvs. Så sover hun for det meste videre kort efter.
Kl ca 24 får hun en flaske for natten som min mand giver hende (jeg sover på det tidpunkt). også her bøvser hun og sover videre. Men så kommer showet ved næste opvågning, der normalt er mellem 3 og 4. Der ammer jeg, hun falder I søvn ved bryster og sover så 10 min maks for derefter at blive meget urolig og vågne op. Jeg kan ikke få bøvser ud af hende, men slet heller ikke få hende til at falde til ro. Det lader helt bestemt til at være luft - hun virrer med hovedet og smasker, men der kommer ikke noget. Det virker simpelthen til de er "for langt nede".
Jeg ville jo synes at hun med sine tre måneder burde kunne passere dem ned gennem systemet, men virker ikke sådan. Og synes ikke hun har været lige så skidt til det hele livet. Hun har kun fået flaske et par uger, muligvis er det blevet værre siden da. Men ihvertfald får jeg næsten ingen søvn efter kl 3-4 stykker, og kan slet ikke overskue dagen hvor min store jo også kræver min opmærksomhed og kærlighed.
Kan vi amme anderledes om natten? (ammer liggende), kan en kioropraktor gøre noget? Skal vi gå helt væk fra flasken? Skal Jeg bare indstille mig på at gå rundt med liften constant fra 4 til 7 (Vil jo også mene hun har brug for søvnen)? Er meget desperat og ked af det
Trine