Amning og opvågning om natten

3. januar 2016

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning og opvågning om natten

Hej Helen

Vi er ved at falde lidt fra hinanden herhjemme pga manglende søvn. Vi har to dejlige piger på hhv 2 år og 3 måneder. Det er den mindste der ligenu er vores største kilde til manglende søvn - naturligvis. Det er dog gennem den sidste måned blevet værre og værre.

Den lille har hele sit liv været relativt dårlig til at få bøvset af - og hun sluger meget luft når hun ammer. Der kan om dagen komme rigtigt mange bøvser, rigtig længe efter et måltid, og tit når man lægger hende på ryggen klager hun sig hurtigt, så tager man hende op kommer der så en bøvs. Vi hjælper hende det vi kan med at komme af med dem. Problemet er nu, at om natten kan hun simpelthen ikke få bøvset ordenligt af. Vi lægger hende ca 19.30 hvor jeg ammer på begge bryster og bøvser hende godt og lægger hende så til at sove. Nogen gange sover hun flere timer, nogen gange skal vi op til hende et par gange - nogen gange pga en bøvs. Så sover hun for det meste videre kort efter.

Kl ca 24 får hun en flaske for natten som min mand giver hende (jeg sover på det tidpunkt). også her bøvser hun og sover videre. Men så ...

Annonce

... kommer showet ved næste opvågning, der normalt er mellem 3 og 4. Der ammer jeg, hun falder I søvn ved bryster og sover så 10 min maks for derefter at blive meget urolig og vågne op. Jeg kan ikke få bøvser ud af hende, men slet heller ikke få hende til at falde til ro. Det lader helt bestemt til at være luft - hun virrer med hovedet og smasker, men der kommer ikke noget. Det virker simpelthen til de er "for langt nede".

Jeg ville jo synes at hun med sine tre måneder burde kunne passere dem ned gennem systemet, men virker ikke sådan. Og synes ikke hun har været lige så skidt til det hele livet. Hun har kun fået flaske et par uger, muligvis er det blevet værre siden da. Men ihvertfald får jeg næsten ingen søvn efter kl 3-4 stykker, og kan slet ikke overskue dagen hvor min store jo også kræver min opmærksomhed og kærlighed.

Kan vi amme anderledes om natten? (ammer liggende), kan en kioropraktor gøre noget? Skal vi gå helt væk fra flasken? Skal Jeg bare indstille mig på at gå rundt med liften constant fra 4 til 7 (Vil jo også mene hun har brug for søvnen)? Er meget desperat og ked af det

Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor