Dårlige vaner og søvnproblemer

30. december 2015

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Dårlige vaner og søvnproblemer

Kære Helen

Tak for dit svar sidst.

Jeg tror godt min datter kan være en high need baby, som du nævner. Hun er nu 11 uger og i takt med, at hun bliver større og mere bevidst bliver hendes søvn også værre og værre. Hun sover kun 8 timer om natten, hvor hun ligger op af mig (afbrudt af amninger), og hun er svær at få til at sove om dagen og endnu svære at få til at blive i søvnen.

Hun sover som sagt kun ovenpå mig eller andre om dagen, efter at man har vugget hende i søvn. Jeg er begyndt at acceptere det, fordi at hun bliver for hysterisk, hvis jeg prøver at lægge hende. Men jeg får kommentarer fra andre om, at hun får dårlige vaner eller bliver en dronning, ...

Annonce

... fordi jeg lader hende bestemme. Så mit spørgsmål er, hvornår skal man begynde at tænke over, om man giver sin baby dårlige vaner?

I forhold til søvnen vil jeg også gerne høre, om det er dumt også amme hende, inden jeg prøver at få hende til at sove. For så er det jo ikke altid, at der går 3 timer i mellem måltiderne, og det har jeg fået at vide er vigtigt, fordi hun er en stor baby og har taget meget på.

Hun var for 2 uger siden 62 cm og vejede 6,4 kg. og hun er jo sikkert både længere og vejer mere nu. Derudover vil hun først sove til natten omkring kl. 00. Er der noget vi kan gøre for at fremrykke det tidspunkt?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger