Brev:
Dårlige vaner og søvnproblemer
30. december 2015
Alder:
3 mdr.
Dårlige vaner og søvnproblemer
Kære Helen
Tak for dit svar sidst.
Jeg tror godt min datter kan være en high need baby, som du nævner. Hun er nu 11 uger og i takt med, at hun bliver større og mere bevidst bliver hendes søvn også værre og værre. Hun sover kun 8 timer om natten, hvor hun ligger op af mig (afbrudt af amninger), og hun er svær at få til at sove om dagen og endnu svære at få til at blive i søvnen.
Hun sover som sagt kun ovenpå mig eller andre om dagen, efter at man har vugget hende i søvn. Jeg er begyndt at acceptere det, fordi at hun bliver for hysterisk, hvis jeg prøver at lægge hende. Men jeg får kommentarer fra andre om, at hun får dårlige vaner eller bliver en dronning, fordi jeg lader hende bestemme. Så mit spørgsmål er, hvornår skal man begynde at tænke over, om man giver sin baby dårlige vaner?
I forhold til søvnen vil jeg også gerne høre, om det er dumt også amme hende, inden jeg prøver at få hende til at sove. For så er det jo ikke altid, at der går 3 timer i mellem måltiderne, og det har jeg fået at vide er vigtigt, fordi hun er en stor baby og har taget meget på.
Hun var for 2 uger siden 62 cm og vejede 6,4 kg. og hun er jo sikkert både længere og vejer mere nu. Derudover vil hun først sove til natten omkring kl. 00. Er der noget vi kan gøre for at fremrykke det tidspunkt?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Pernille