Soverutiner

30. december 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Soverutiner

Hej Helen,

Så er Elliot fyldt 9 måneder. Han startede dagpleje 1. december og nyder nu de sidste dage af juleferien. Vi har ikke haft held med at få lært ham at sove rigtigt endnu. Dvs. han sover nogenlunde natten igennem, vågner som regel et sted mellem 3 og 5 og får flaske, og vågner så igen ved 7-8 tiden. Problemet den sidste uges tid har været, og er stadig, at Elliot først kan puttes kl. 22-23 tiden, og vågner så igen til fest og farver kl. 6 (i går morges var kl. 5.30) Og så er der slet ikke noget "voksen-tid" tilbage. Desuden er det alt for sent for sådan en størrelse, at gå ...

Annonce

... i seng kl. 23.

Vi har ikke haft den store succes med at putte ham til middag i barnevognen, han vågner efter 30-60-75 minutter, det svinger lidt. Mens han i dagplejen snildt tager 2-3 timers lure omkring middag og eftermiddag.

Vi er uden tvivl ikke konsekvente nok, men omvendt er der ingen af os der bryder os om, at han græder alt for længe i barnevognen.

Vi er tomme for ideer.. Vi kan putte ham kl. 20, hvad vi begge synes er fint tidspunkt, desværre vågner han så kl. 21-30-22 og så er der fest til hen over midnat.

Mange hilsner, og ønsker om et godt nytår!

Elliots forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor