Brev:
Døgnrytme og mad - 6 mdr. stor dreng
28. december 2015
Alder:
6 mdr.
Døgnrytme og mad - 6 mdr. stor dreng
Hej Helen.
Jeg har lige et spørgsmål i forbindelse med døgnrytme og mad.
Jeg har en dejlig stor dreng som bliver 6 måneder i dag. Han trives rigtig godt. Jeg fuldammer, men er gået i gang med grød/mos for små 14 dage siden. Min søn er først begyndt at vise interesse for mad for små 3 uger siden og han trives rigtig godt med min mælk. Han har sovet uden mælk om natten siden han var 3 måneder, så derfor har jeg ikke haft travlt med fast føde.
Jeg er startet op med grød/mos en gang om dagen og det går okay. Han skal tydeligt vende sig til den nye konsistens og smag og nogen dage er bedre end andre. Men jeg er nu meget fortrøstningsfuld. (Har din bog om mad)
Min søn sover fint om natten og hans rytme er egentlig fin.
Sover mellem 19 og 20 om aftenen. Han er nem at putte. Jeg ammer ham, når han bliver puttet, men han falder aldrig i søvn ved mit bryst.
Kl.23 ammer jeg ham og igen mellem 5 og 6.
Vi sover derefter videre og dagen begynder mellem 8 og 9.
Formiddagslur ca. Kl. 10 hvor han sover ca. 1,5 time.
Middagslur ca. Kl.13 og han sover 1,5/2 timer
Powernap ca. Kl.17 på 40 min.
Det hele kan dog godt variere plus/minus 1 time.
Mit spørgsmål går på, om du vil anbefale, at jeg begynder at vække min søn om morgenen, så vi kan komme ind i en mere "fast" rytme i forhold til mad og søvn?
Lige nu er det ikke noget, jeg ser som en nødvendighed, men tænker mere fremadretttet når han kommer endnu mere i gang med mad og jeg skal trappe ned med amningen.
Jeg håber min mail giver mening:-)
Venlig hilsen
Trine