Brev:
Dagsrytme - 4 mdr. pige
28. december 2015
Alder:
4 mdr.
Dagsrytme - 4 mdr. pige
Hej Helen
Jeg har taget dine råd til mig fra sidste tilbagemeldning og ved faktisk ikke om jeg har et problem, men skriver lige alligevel for et råd :)
Ida vågner stort set altid kl. 5.30, men virker ikke sulten, så hjælper hende til at sove til kl. 6.30, hvor hun får mad og så står vi op, så syntes vi er tidligt oppe når mor har orlov. Når vi så er stået op, bliver hun hurtigt pylret, hvorfor jeg igen giver mad og putter hende kl 8.30/9.00 og så sover hun lige 3-4 timer i barnevognen.
Så er hun vågen i ca 3 timer og her bliver hun ammet når hun vågner fra den lange morgenlur og igen inden næste lur som ca varer 2-3 timer i barnevogn.
De går altså en del tid på amning i hendes vågentid og resten af tiden bliver hun godt aktiveret med leg og er glad.
Herefter er hun igen vågen ca 3 timer og vi kan ret nemt putte hende for natten ved 21 tiden. Hun sover til kl. 01/02 hvor hun får 180 ml erstatning som den eneste flaske i døgnet og sover så til 5.30, hvor jeg ofte har kunne hjælpe hende til at sove til kl. 6.30.
Vi har forsøgt at vække hende efter 3 timer om formiddagen, men så bliver hun blot hurtigt træt igen.
Er vores rytme ok eller kan vi gøre noget anderledes for at hun sover bare lidt længere om morgenen. Vi er ret glade for vi snildt kan putte hende om aftenen og frygter en sen lur vil ødelægge det, og vi ville nok skulle vække hende da hun ellers tror det godnat.
Og et sidste spg. I 2016 begynder vi til svømning, sang mv., som ofte ligger i tidsrummet 9-12 hvor hun sover. Hvordan kan jeg mon få det at fungere?
Venlig hilsen
Idas mor