Opvågninger i barnevogn II

27. december 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Opvågninger i barnevogn II

Kære Helen.

Tak for dit svar 😊 Jeg vil fortsætte som hidtil og prøve at hjælpe hende videre i søvnen.

De sidste 3 dage har vi puttet hende i barnevognen ved kl. 9.00 og der har hun ikke vågnet efter 30 min, så håber det fortsætter.
Men det er der hun tager den lange lur 2-2,5 time og så har jeg taget hende op givet tør numse og prøvet med skemad men vil helt klart prøve at lægge et bad ind også.

Men kan jeg godt give hende et bad dagligt i en periode? Tænker på hendes hud.

Skal jeg give lidt skemad først, amme og så et bad, amme og lur igen?

Når hun skal have en lur omkring kl. 13.00 så sover hun kun de der 30-45 min og så har hun store øjne og kan ikke få hende videre i søvningen selvom hun er træt og har prøvet at ligge hende kl. 15.00/15.30 men så bliver hun rigtig utilfreds og vil ikke sove. Men vil prøve at trække hendes vågen tid ...

Annonce

... mellem lurene og prøve at gå en tur når hun vågner til middag.

Har både prøvet at gå ud og køre med vognen inden hun vågner og nær hun er vågnet og det hjalp ikke :)

Vi Putter hende kl. 17.00 hver aften og vil gerne skubbe det til kl. 18.00/18.30 da hun vågner tidligt.

Jeg har de sidste to dage givet hende agurk og pærer og det sutter hun lystigt på men ang grød må jeg gi hende noget forskelligt eller skal det være den samme grød og konsistens så og så mange gange eller? Mht rugbrødshapser kan der ikke brække nogle små stykker af, men det sker der ikke noget ved eller?

Jeg har en trip trap højstol som hun for første gang har siddet i i dag men hun faldt lidt til siden og vaklede i stolen og skød maven frem. ( den gade hun ikke sidde i, det samme med skråstol og newborn Seat )

Tak for din fantastiske hjælp :)

Med venlig hilsen
Line og Sia :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt