Brev:
Baby 14 mdr. - falde i søvn selv, sove igennem og ammestop!
27. december 2015
Alder:
14 mdr.
Baby 14 mdr. - falde i søvn selv, sove igennem og ammestop!
Kære Helen.
Min datter på 14 mdr. er mildest talt umulig at få til at sove om aftenen. Hun klapper og griner og forsøger at klatre ud af sengen. Og kigger hen mod døren indtil stuen.
Hun bliver ammet hver aften for overhoved at kunne finde ro og nogle gange flere gange. Det virker som en rigtig dårlig vane for hende, forstået på den måde at hun ikke rigtig har brug for hverken mælken eller trygheden men simpelthen ikke ved hvordan hun skal finde hen til søvnen uden den. Hun sutter kort og så bider hun i brystvorten. Så siger jeg at det er slut når du bider og giver hende sutten i stedet. Dette sker HVER aften og som nævnt ovenfor flere gange nogle aftener.
Jeg vil gerne stoppe med at amme men kan godt se at min datter er meget bevidst nu og udemærket ved hvad ammepuden er til og hvor brysterne sidder henne. Samtidig vil jeg gerne have at hun kan falde i søvn selv. Jeg er træt af at bruge halve eller hele aftener på at sidder og glo ud i mørket.
Samtidig vågner hun flere gange hver aften og nat og nogen gange er hun vågen 2-3 timer hvor hun græder og og er helt desperat for at sove men ikke ved hvordan man gør. Så har lidt spørgsmål til dig.
1) hvordan stopper jeg med amme? Jeg er alenemor - mine børns far overnatter et par gange om ugen for at hjælpe med vores datter hvor jeg så sover på sodaen.
2) hvordan får jeg hende til at falde i søvn selv?
3) Og hvad gør jeg ved Natteroderiet?
Kærlig hilsen
En meget frustreret mor