Night terror - 6 mdr.

26. december 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Night terror - 6 mdr.

Hej igen Helen.

Vi skrev til dig i sidste uge vedr. urolig og svær-at-putte dreng på 6 mdr.

Du har sendt et udemærket skema, som vi forsøger at få gang i.
I dette skema er der "plads" til søvn mellem midnat og 06. Vores problemer ligger dog ret meget i det tidsrum.

Det er lidt vanskeligt, idet han vågner et par gange mellem midnat og kl. 06 med panik og angst i øjnene. Han starter med skrig og er fuldstændig uden for rækkevidde for os begge. Intet af det vi forsøger virker under nogen omstændigheder. Hverken at shhhh´se ham, vugge ham, gå med ham, svøbe ham (virker totalt modsat intensionen), hjælpe ud af hysteriet med at tale eller prøve øjenkontakt virker. Han er umulig at få øjenkontakt med og hans hoved farer rundt med frygt i øjnene. Han har oftest sovet fint i 2-3 timer, hvorefter dette show begynder og varer en time til halvanden hver gang.

Det har været hver nat i snart 14 dage ...

Annonce

... - uden undtagelse.
Det resulterer bl.a. i at vi ikke får noget som helst søvn og han naturligvis er udmattet om morgenen kl. 06, når dit skema starter efter det, der burde være en rolig nat.

Ina tillægger dette et igangværende tigerspring og jeg selv ved ikke, hvad jeg skal tro... Jeg selv og min bror har været ramt af angstanfald om natten a la det jeg beskriver. Vi var begge selv 5-6 år ældre end vores dreng er og det var "kun" et par gange om måneden, når det var værst. Min bror rendte rundt udenfor og måtte indfanges af mine forældre. Jeg selv krampede og skreg. Jeg ved ikke om sådanne sager er arvelige eller hvad jeg skal tro..

Vi tror fuldt og fast på dit skema - vi aner simpelthen bare ikke hvordan vi kommer hen til starten af det. Hans angst om natten ødelægger rutiner ret voldsomt.

Har du et godt bud på hans natlige rædselsture og hvordan vi kommer væk fra dem.....

Christian og Ina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!