Brev:
Problemer med søvn
20. december 2015
Alder:
8 mdr.
Problemer med søvn
Kære Helen,
Tak for de mange gode bøger og råd du giver. De er til stor støtte og vejledning i vores lille familie.
Vi fik en velskabt pige for snart 8 måneder siden (d. 4/5-15). Hun blev ammet indtil hun var 4 måneder, men til sidst spiste hun så ofte, at jeg ikke kunne følge med mere, så vi var nødt til at gå over til flaske (efter vejledning af vores sundhedsplejerske). Hun tog flasken med det samme, og der har ikke været nogen problemer med den. Vi præsenterede hende for grød kort tid efter hun var fyldt 4 måneder, og hun er rigtig god til at spise og til at drikke af kop.
Vi følger din dagsplan for en 7 måneder, og hun får den type mad som du anbefaler samt vand af kop til alle måltider, og bliver også tilbudt i løbet af dagen. Hun vil dog ikke tage flaske om dagen, kun om natten. Og det er her vores problem kommer. Hun bliver puttet kl. 19:30-20:00 og får i flaske i forbindelse med dette(210 ml). Så vågner hun igen omkring kl. 23:00-24:00, får igen en flaske(210 ml), og derefter vågner hun så ca. 1 gang i timen. Vi har prøvet alt - sut, vugge, bleskift, synge, en rolig hånd og mere mad. Det virker ikke som om der rigtig er noget der virker.
Vi har været i gang i lidt over en uge med forsøget om at gå ned til kun en flaske ved putning, en sen aften og en tidlig morgen. Er hele dette søvn-marreridt bare en del af processen, eller er der noget andet vi kan gøre. Vi er ved at være meget desperate.
De varmeste hilsner
Line og Michael