Brev:
Spørgsmål om søvn - 7 måneder
16. december 2015
Alder:
7 mdr.
Spørgsmål om søvn - 7 måneder
Hej Helen!
Jeg er mor til Sally på 7,5 mdr. Hun har aldrig haft problemer med at sove og vi startede med at putte hende i egen seng (i vores soveværelse) da hun var 3-4 mdr og hun faldt selv i søvn. Putteritualet har altid været ens, for hvorfor ændre på noget som fungerer... Hun kommer i bad, bliver puslet, får sin flaske og bliver så lagt i sin seng mens hun er vågen.
Nu er vores 'problem' at hun er blevet betydelig sværere at få til at sove; hun ligger og roder rundt, sparker dynen af, snakker og synger og kan også blive rigtig ked af det... Enkelte gange har vi måtte tage hende op igen fordi hun simpelthen blev så ked af det, men ellers holder vi hende i sengen og prøver at hjælpe hende der.
Det samme står på om natten, hvor hun også er begyndt at vågne meget tidligt (mellem kl 2-4) om natten og have lange vågne perioder hvor hun ligger og snakker, synger og roder rundt. Har forsøgt mig med mange af de råd, som jeg kan se du har givet andre, men synes ikke det hjælper Sally videre i søvnen...
Jeg har din bog "Børn og mad" og Sallys dagsrytme følger bogen spot on og fungerer rigtig godt for hende, så tænker ikke det så meget er dagsrytmen eller mængden af søvn i løbet af dagen, der påvirker...
Men hun er stor pige og der sker meget med hende for tiden; nye tænder, kryber frem og kravler måske i morgen... Kan det alene være det som påvirker hende så meget med søvnen og hvordan hjælper jeg hende bedst mulig?
På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Mette