Spørgsmål om søvn - 7 måneder

16. december 2015

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Spørgsmål om søvn - 7 måneder

Hej Helen!

Jeg er mor til Sally på 7,5 mdr. Hun har aldrig haft problemer med at sove og vi startede med at putte hende i egen seng (i vores soveværelse) da hun var 3-4 mdr og hun faldt selv i søvn. Putteritualet har altid været ens, for hvorfor ændre på noget som fungerer... Hun kommer i bad, bliver puslet, får sin flaske og bliver så lagt i sin seng mens hun er vågen.

Nu er vores 'problem' at hun er blevet betydelig sværere at få til at sove; hun ligger og roder rundt, sparker dynen af, snakker og synger og kan også blive rigtig ked af det... Enkelte gange har vi måtte tage hende op igen fordi hun simpelthen blev så ked af det, men ellers holder vi hende i sengen og prøver at hjælpe hende der.

Det samme står på om natten, ...

Annonce

... hvor hun også er begyndt at vågne meget tidligt (mellem kl 2-4) om natten og have lange vågne perioder hvor hun ligger og snakker, synger og roder rundt. Har forsøgt mig med mange af de råd, som jeg kan se du har givet andre, men synes ikke det hjælper Sally videre i søvnen...

Jeg har din bog "Børn og mad" og Sallys dagsrytme følger bogen spot on og fungerer rigtig godt for hende, så tænker ikke det så meget er dagsrytmen eller mængden af søvn i løbet af dagen, der påvirker...

Men hun er stor pige og der sker meget med hende for tiden; nye tænder, kryber frem og kravler måske i morgen... Kan det alene være det som påvirker hende så meget med søvnen og hvordan hjælper jeg hende bedst mulig?

På forhånd tak,

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor