Brev:
Fortsat udfordringer med søvnen
12. december 2015
Alder:
3 mdr.
Fortsat udfordringer med søvnen
Hej Helen.
Vore pige er snart 14 uger og vi har store udfordringer med hendes søvn sidst på aftenen/natten.
I løbet af dagen sover hun 3-4 timer om formiddagen fra kl 9/10. Når hun vågner får hun mad og vi leger i 2-3 timer og slutter af med mad før hun igen sover 2 -2,5 time. Vi kan blot ligge hende i barnevognen og så sover hun, så tror efterhånden vi er ret gode til at tyde hendes træthedssignaler om dagen.
Men efter den sidste lur, ca. kl 18/19, bliver hun meget aktiv og svær at putte, også selv om klokken bliver 22. Vi kan have held til at få hende til at sove, men nogle gange biver hun så hidsig at vi må give op, og ofte er hendes søvn så urolig hvilket betyder, at hendes forældre heller ikke kan sove. Når hun vågner om natten er det med gråd, og vi kan ikke få hende til at sove videre uden mad.
Det skal siges at hun sover i liften og hun sveder enormt meget, også selv om kun har en uldbody på.
Vi var til lægen og hendes vægt er ikke så opadgående som tidligere, men intet alarmerende. Når man ammer kan det være svært at vurdere om hun får nok mad, men i går spiste hun uden problemer 200 ml midt på natten uden at afvise flasken, så måske hun kunne spise mere, men syntes 200 ml lyder af meget. Det virker som hun kan spise i samtlige timer af hendes vågentid.
Om natten har vi suppleret med flasken, men herefter er det svært at få hende til at sove videre. Hun kan derimod sagtens falde i søvn ved brystet, men så er vi i tvivl om hun har spist nok og hun vågner igen efter 1-2 timer.
Håber du har nogle råd.
Venlig hilsen
Idas mor