Brev:
Hvornår ud af babynest i sengen?
8. december 2015
Alder:
5 mdr.
Hvornår ud af babynest i sengen?
Kære Helen
Jeg har endnu et spørgsmål, som jeg håber du har indspark til:o)
Min dreng har siden han kom hjem fra hospitalet, sovet i sin egen seng om natten. I en lang periode kom han over til mig når han blev ammet om natten og sov resten af natten der. Men nu sover han ofte til tidlig morgen, og efter han er begyndt at trille lidt, er jeg ikke tryg ved at have ham liggende når jeg ikke selv er vågen, så han bliver puttet i tremmesengen igen.
Han sover i sin babynest, som vi har haft stor glæde af. Den har vi slæbt med rundt til hvor han end skulle sove i dagens løb. Således har han haft den i sin vugge, i barnevognen (har han stadig), på køkkenbordet, spisebordet, i sofaen og hvor han nu har ligget sammen med os - også i dobbeltsengen da han var helt lille. Nu har han den bare i tremmesengen og barnevognen, og den giver jo nogen tryghed i det den er kendt:)
Men han er det sidste stykke tid begyndt at trille fra ryg til mave om dagen - og igår fra mave til ryg for første gang - og jeg tænker på, om den så vil være generende for ham i tremmesengen når han begynder at trille om natten? Han skal vel i udgangspunktet have bevægelsesfrihed, eller?
Bør jeg fjerne den i tremmesengen så han kan få mere plads at rode rundt på? Og bør jeg også stoppe med at svøbe ham når han skal sove?
Hilsen