Hvornår ud af babynest i sengen?

8. december 2015

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Hvornår ud af babynest i sengen?

Kære Helen

Jeg har endnu et spørgsmål, som jeg håber du har indspark til:o)

Min dreng har siden han kom hjem fra hospitalet, sovet i sin egen seng om natten. I en lang periode kom han over til mig når han blev ammet om natten og sov resten af natten der. Men nu sover han ofte til tidlig morgen, og efter han er begyndt at trille lidt, er jeg ikke tryg ved at have ham liggende når jeg ikke selv er vågen, så han bliver puttet i tremmesengen igen.

Han sover i sin babynest, som vi har haft stor glæde af. Den har vi slæbt med rundt til hvor han end skulle sove i dagens løb. Således har han haft den i sin vugge, i barnevognen (har han stadig), på ...

Annonce

... køkkenbordet, spisebordet, i sofaen og hvor han nu har ligget sammen med os - også i dobbeltsengen da han var helt lille. Nu har han den bare i tremmesengen og barnevognen, og den giver jo nogen tryghed i det den er kendt:)

Men han er det sidste stykke tid begyndt at trille fra ryg til mave om dagen - og igår fra mave til ryg for første gang - og jeg tænker på, om den så vil være generende for ham i tremmesengen når han begynder at trille om natten? Han skal vel i udgangspunktet have bevægelsesfrihed, eller?

Bør jeg fjerne den i tremmesengen så han kan få mere plads at rode rundt på? Og bør jeg også stoppe med at svøbe ham når han skal sove?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.